شیراز، شهر جهانی صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۲، میزبان بازارچه‌های صنایع دستی است.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 13 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: برای شناساندن ظرفیت‌های شیراز، شهر جهانی صنایع دستی به مسافران و گردشگران نوروز ۱۴۰۲، بازارچه‌های ویژه صنایع دستی در شیراز برپا می‌شود.


احمدی با بیان این که آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خانی و تخت جمشید میزبان هنرمندان صنایع دستی است افزود: در حافظیه ۸۰ غرفه، در تخت جمشید ۱۱۰ غرفه، در ارگ کریم خانی ۱۰ غرفه و در سعدیه غرفه‌های ویژه هنرمندان دارای مجوز، صنایع دستی شیراز را به نمایش و فروش می‌گذارند.
وی ادامه داد: غرفه‌های صنایع دستی از ۹ صبح تا ۱۰ شب بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین برپاست و در گذر حافظ، کارگاه آموزش صنایع دستی برپا می‌ شود .
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: برای حمایت از هنرمندان، تنها هزینه نگهبان و مجوز‌ از غرفه داران گرفته می‌شود.
احمدی با بیان این که برای حمایت از گردشگران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید بسته است افزود: بر اساس این تفاهم نامه، نماینده صندوق کارآفرینی امید در گذر حافظیه مستقر و به خریداران صنایع دستی، کارت اعتباری ۲۰ میلیون تومانی با بهره ۱۲ درصد با ضمانت چک صیادی پرداخت می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار