فرمانده انتظامی فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن چهارشنبه آخر سال گفت: با افرادی که بخواهند آرامش و آسایش مردم را با حرکت‌های نامتعارف خودرویی یا با ترقه و بمب‌های دست‌ساز به خطر بیندازند به شدت برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 13 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس ظهر امروز، ۲۲ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن چهارشنبه آخر سال گفت: برخی بهانه‌ها برای خوشحال بودن زیباست اما عده‌ای سعی می‌کنند آن را خراب کنند چهارشنبه آخر سال بهانه ای قدیمی است که خانواده‌ها شاد باشند اما عده کمی به دنبال آزار و اذیت مردم هستند.

وی از مردم خواست تا چهارشنبه آخر سال را در کنار خانواده‌های خود با شادی سپری کنند و در عین تأکید کرد: با افرادی که بخواهند آرامش و آسایش مردم را با حرکت‌های نامتعارف خودرویی یا با ترقه و بمب‌های دست‌ساز به خطر بیندازند، به هر شکلی به شدت برخورد خواهیم کرد.

حبیبی از کشف بیش از ۲۴۰ هزار انواع مواد محترقه و دستگیری ۱۵ نفر از افراد توزیع‌کننده این مواد خبر داد و گفت: به کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، تذکر می‌دهیم. اگر فروشنده‌ای اقدام به فروش مواد محترقه کند، در جرم این افراد دخیل هستند.

اعلام زمان آغاز طرح نوروزی پلیس

رئیس پلیس فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نورز گفت: پلیس در نوروز ۱۴۰۲ با شعار «نوروزی متفاوت با پلیسی مقتدر و حرفه‌ای» به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی زمان آغاز طرح نوروزی پلیس در استان فارس را ۲۷ اسفندماه در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) اعلام کرد و گفت: در طرح نوروزی پلیس در استان فارس یک هزار و ۳۰۰ گشت خودرویی موتوری و پیاده با بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه در ۱۰ نقطه استان در جاده‌ها ایستگاه شادی تعریف کردیم، از مردم خواست تا مسائل ایمنی و سرعت مطمئنه را در سفرهای نوروزی رعایت کنند.

فرمانده انتظامی فارس در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص تعداد شهدای این نیرو در سال جاری گفت:‌ در سال جاری در عملیات‌های پلیسی شهیدی نداشتیم اما در اغتشاشات اخیر دو شهید را تقدیم کردیم.

مقابله با روزه‌خواری در ملأ عام

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا درباره تمهیدات ماه رمضان نیز گفت: روزه‌خواری در ملأ عام ممنوع است اما هتل‌ها و مسافرخانه‌ها صحبت شده و همگی باز هستند. البته اغذیه فروشی‌ها هم باز هستند.

حبیبی در ادامه سخنان خود به تشریح عملکرد پلیس در سالی که گذشت پرداخت و گفت: در سالی که گذشت توانستیم با ۷۵ باند فروش حمل و نگهداری مواد مخدر برخورد کنیم که بیش از ۴۵ تن انواع مواد مخدر را کشف کردیم.

رئیس پلیس فارس از توقیف ۸۹۷ خودرو، ۱۹۷ موتور سیکلت، دستگیری ۱۲ هزار و ۴۳۵ نفر را که در رابط با جرایم مواد مخدر دخیل بودن، جمع‌آوری ۴ هزار و ۸۶۶ نفر معتاد متجاهر خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد افزایش ۸ درصدی درصد فوتی‌ها و رشد ۱۲ درصدی مجروحان در تصادفات جاده‌ای بودیم.

به گفته وی طی یک سال اخیر ۶۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توقیف شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد افزایش داشته است. همچنین ۷ درصد کشفیات جرائم فضای مجازی نیز افزایش یافته است. علاوه بر این‌ها با ۲۷۶ نفر از اراذل و اوباش نیز برخورد شده است.

حبیبی با بیان اینکه طی سالی که گذشت ۳۴ طرح مبارزه با سرقت انجام دادیم و در طی آن ۳ هزار و ۸۵۳ فقره سرقت کشف کرده و یک هزار و ۹۸۳ نفر دستگیر کردیم، گفت: در کلانتری‌ها و مراکز شهرها مرکز مشاوره برای حل مشکلات خانوادگی راه‌اندازی کردیم و طی این مدت شاهد ارجاع ۵۸ هزار و ۲۲۰ فقره به مشاوره بودیم که ۷۲ درصد آن‌ها به مصالحه انجامید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار