روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۱، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 13 March 2023

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۴۸ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۹۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۸۹۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۰ هزار و ۸۷۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۱۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۲ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۴ هزار و ۵۷۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۸۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۸۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۰۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۰۵ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۹۹۱ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار