رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید ما در کالا‌های مختلف خوب است و جای نگرانی نباید باشد، گفت: مهم‌ترین موضوع مدیریت بازار است تا خروجی آن منجر به آرامش قابل لمس بازار و رضایت عموم مردم باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 14 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجتبی دهقان پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی این سازمان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری کامل مدیران این سازمان با مسئولین محلی در حوزه تنظیم بازار گفت: در تامین کالا‌های اساسی تنظیم بازارای هیچ مشکلی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم.

به گفته او؛ کالا‌های اساسی تنظیم بازاری شامل برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد است که حسب نیاز و بر اساس برش‌های شهرستانی اعلام و تخصیص داده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان فارس اتحادیه فرهنگیان به نمایندگی از اتاق تعاون توزیع کالا‌های اساسی را عهده دار است، گفت: بر اساس اعلام اتحادیه مذکور علاوه بر کالا‌های اساسی توزیع حبوبات نیز در این فروشگاه‌ها انجام می‌شود.

دهقان پور با اشاره به نظر استاندار محترم فارس مبنی بر اهتمام برای تامین و تعدیل قیمت بازار محصولاتی مانند سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی توسط جهاد کشاورزی ابراز کرد: علاوه بر این موارد لبنیات و اقلام پروتئینی هم مدنظر قرار خواهیم داد تا با قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی بازار عرضه شود.

او با بیان اینکه در هر شهرستان استان فارس می‌بایست حداقل سه فروشگاه خواربار، ده فروشگاه میوه و تره بار و پنج فروشگاه مرغ و گوشت و یک نمایشگاه برای عرضه کالای تنظیم بازار دائر شود، گفت: در گام نخست هزار تن برنج و ۵۰۰ تن شکر طرح تنظیم بازار برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز توزیع میوه شب عید از روز چهارشنبه در سطح این استان خبر داد و گفت: مقرر است ۱۷۷ غرفه از سوی شهرداری‌ها در اختیار داده شود تا نسبت به اجرای طرح از مزرعه تا سفره در این غرفه‌ها اقدام شود.

دهقان پور با تاکید بر اینکه بازرسی از فروشگاه‌ها باید به صورت جدی و با کمک دستگاه‌های وابسته به جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان انجام شود، افزود: شناسایی متخلفان، تشکیل پرونده، معرفی به تعزیزات حکومتی و پیگیری صدور احکام به منظور ایجاد بازدارندگی، لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار