رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وضعیت زرد ۲۰ شهرستان استان فارس از جمله شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 18 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۲۷ اسفندماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، از وضعیت زرد ۲۰ شهرستان استان فارس از جمله شیراز خبر داد.

وی افزود: این ۲۰ شهرستان شامل شیراز، استهبان، ارسنجان، اقلید، پاسارگاد، جهرم، خرامه، خرم بید، داراب، زرقان، سروستان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، بیضا، کوار، کوه چنار، جویم، کازرون و لارستان هستند.

حسینی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش ملایم موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان طی روزهای اخیر افزود: این شیب ملایم افزایشی در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی که هر ساله با افزایش سفرهای هموطنان و دید و بازدیدهای خانوادگی همراه است، نگرانی‌ها را در خصوص گسترش مضاعف چرخه‌های انتقال این بیماری، افزایش داده است.

وی با بیان اینکه شیراز و استان فارس هر ساله یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان فارس محسوب می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای پایانی اسفند، شاهد ورود گسترده مسافران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز بوده‌ایم که همین امر، ضرورت رعایت بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

حسینی از مردم استان فارس خواست تا با پایبندی جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، سلامت خود و اطرافیان را در ایام نوروز حفظ کرده و سال جدید را با سلامت و تندرستی کامل آغاز کنند.

وی همچنین مراجعه به موقع برای دریافت واکسن کرونا با هدف افزایش ایمنی بدن در برابر این بیماری برای افرادی که دز دوم یا سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند را دیگر راهکار مراقبتی در شرایط کنونی عنوان کرد و به ویژه از گروه‌های در معرض خطر، نظیر بیماران مبتلا به بیماری های زمینه‌ای، سالمندان، مادران باردار، بیماران پیوند اعضا و بیماران دچار نقص سیستم ایمنی بدن خواست تا در این زمینه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان با اشاره به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت استان، مراکز درمانی و پایگاه‌های واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز گفت: اطلاعات مربوط به فعالیت این مراکز، به صورت روزانه در صفحه سلامت نوروزی دانشگاه به نشانی اینترنتی https://www.sums.ac.ir/page-nowrooz۱۴۰۲/fa/۵۱۹ منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار