به‌مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس طی اطلاعیه‌ای نکاتی را برای حفظ شئونات این ماه مبارک برشمرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 23 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه صیام، ماه مبارک رمضان، شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

«شَهرُ رَمضان ألَذی أنزَل فیهِ القُرآن هُدَی لِلنّاسِ وَ بَیِّناتِ مِنَ الهُدی وَ الفُرقان»

بهار، فصل نو شدن طبیعت امسال با بهارِ روح انسان مقارن شده تا زمینه تحول و تولدی دیگر را برای انسان فراهم آورد. ضمن تبریک عید نوروز و حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، ماه رحمت، برکت و آمرزش به استحضار می‌رساند در ایام ماه مبارک رمضان توجه به چند نکته ضروری است:

۱- با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت و سفرهای نوروزی و تشریف فرمایی میهمانان نوروزی ضمن همکاری با مسئولان مرتبط در بخش خدمات‌دهی به مسافران نوروزی شئونات دینی رعایت شود.

۲- رزمایش مواسات و جهاد همدلی ادامه یابد و طرح تهیه بسته‌های معیشتی و دلجویی و کمک به خانواده‌های نیازمند، حمایت از ایتام و سرکشی به یتیم‌خانه‌ها در دستور کار هیئات مذهبی قرار گیرد.

۳- راه‌اندازی محافل قرآنی خانگی در کنار طرح جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و برگزاری مسابقات قرآنی و ارائه پیشنهاد ختم قرآن و هدیه ثواب تلاوت قرآن به شهدا.

۴- شرکت در پویش همگانی طرح «افطاری ساده» و توزیع بسته‌های افطاری در سطح معابر عمومی در محلات و مساجد.

۵- اجرای طرح توزیع نان صلواتی در مناطق محروم در نیمه رمضان به‌مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع)

۶- برگزاری مراسم مناجات‌خوانی و احیای شب‌های قدر و احیای شب عید فطر و نماز عید فطر.

۷- گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، علمای گرانقدر و شهدا مخصوصاً شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای خطوط مقاومت و همچنین بزرگان هیئات و تمامی درگذشتگانی که ماه رمضان امسال را درک نکردند و همچنین دعا برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و سربلندی و آزادی کامل خطوط مقاومت نیز فراموش نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار