مسئول پیگیری امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت:۶۰۷ هزار نفر در طرح اسکان نوروزی در استان فارس اسکان داده شدند.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 23 March 2023

تابناک فارس به نقل از مهر روح الله روانشاد بیان کرد: بیش از ۶۰۷ هزار نفر از تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در مراکز اقامتی استان فارس نظیر هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه و… اسکان داده شده‌اند که این میزان در مقایسه با سال قبل در همین ایام ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان بلیط فروشی در اماکن تاریخی استان فارس در بازه زمانی نوروز سال ۱۴۰۲ و هفته پایانی اسفند ماه بیش از ۴۰۰ هزار بلیط بوده است.

به گفته این مقام مسئول حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، آرامگاه حافظ، مجموعه جهانی تخت جمشید، مجموعه سعدیه و پاسارگاد در صدر بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است.

روانشاد ادامه داد: بالغ بر ۴۷۶ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی در بازه زمانی ۲۷ اسفند ماه لغایت دوم فروردین ماه وارد شهر شیراز شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص فعالیت سفره خانه‌ها، واحدهای پذیرایی در استان فارس که تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند بیان کرد: این مراکز که در محورهای گردشگری فعال هستند با مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر مکلف هستند ضمن رعایت شیوه نامه‌ها و حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در کنار استتار کامل از ساعت ۱۲ بعد از ظهر لغایت ۱۶ می‌توانند فعالیت کنند.

روانشاد افزود: مراکز گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی در استان فارس بر اساس ساعات فعالیت که پیش‌تر ابلاغ شده بود امکان فعالیت دارند و غرفه‌های عرضه کننده مواد غذایی در این مراکز علاوه بر رعایت شئونات ابلاغی تنها از ساعت ۱۲ بعد از ظهر امکان فعالیت دارند لازم به ذکر است که این فروشگاه‌ها تنها می‌توانند اقلام و مواد ضروری را عرضه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار