رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در فارس، وضعیت شهرستان‌های اقلید، سروستان و اوز را نارنجی و ۱۸ شهرستان استان را هم زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 27 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر سید وحید حسینی گفت: بر اساس آخرین اعلام رنگبندی نقشه کرونا در فارس، هم اکنون ۱۸ شهرستان شیراز، خرم بید؛ پاسارگاد؛ نی ریز؛ استهبان؛ لارستان؛ گراش؛ لامرد؛ مهر؛ جویم؛ قیر و کارزین؛ جهرم؛ فیروزآباد؛ کوار؛ کوه چنار؛ خرامه؛ کازرون و رستم نیز در وضعیت زرد کرونایی بوده و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارد.

او با اشاره به افزایش زمینه‌های انتقال بیماری در ایام نوروز به دلیل دید و بازدید‌های خانوادگی و سفر‌های هموطنان افزود: با توجه به تداوم چرخه‌های انتقال بیماری کرونا در سطح کشور، نیاز است مردم در این ایام هوشیارانه اقدام کرده و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ایام نوروز را با سلامت سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص فعالیت مراکز ارائه خدمات سلامت در طول تعطیلات آغاز سال، مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان نیز در این ایام فعال بوده و پذیرای مردم و مسافران نوروزی هستند.

دکتر حسینی از مردم استان فارس و مهمانان نوروزی خواست تا در صورت بروز علایم کرونا، به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از شدت یافتن بیماری پیشگیری کنند.

او با بیان اینکه نباید کرونا را به عنوان یک اپیدمی پایان یافته تلقی کنیم، پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی را ضروری خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار