با بستری ۴۲ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۳ هزار و ۶۱۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۱۴۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۴۲۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۲۲۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۱۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۴۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۵۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از کووید۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۷۹ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۱۸۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۱۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۰۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۴۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۵۷ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۱۰۴ دُز یادآور واکسن بوده است.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار