نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تداوم رویه موجود و گرانی های بیش اندازه زمان می برد تا نسل جوان بتواند خانه دار شود، بیان می کند: در شرایط فعلی 20 الی 25 سال زمان می برد تا یک زوج جوان در شیراز بتواند خانه دار شوند.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 05 April 2023

تابناک فاس به نقل از ایلنا: گرانی بیش از حد قیمت خانه در شیراز مشکلات زیادی را برای خانوار ها بویژه قشر متوسط و پائین جامعه ایجاد کرده است و کارگران و افراد حداقل باید 50 درصد از درآمد خود را به اجاره مسکن اختصاص دهند.

از سویی دیگر میزان افراد و جوانان هم در نقطه مقابل دیگر قید خرید خانه را به کل زده اند چرا که یک زوج برای خرید یک منزل نقلی باید 25 سال انتظار بکشند شاید به یک سقفی دست پیدا کنند.

بیش از نیمی از درآمدمان صرف اجاره مسکن می شود

یکی از کارگران در شیراز از وضع بد و گرانی قیمت خانه در شیراز گلایه می کند و می گوید: هرچقدر تلاش می کنیم نمی توانیم از پس هزینه اجاره خانه در بیاییم و تمام درآمدی که داریم صرف رهن و اجاره می شود.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه هر روز تن مان از فرا رسیدن موعد اجاره می لرزد، می افزاید: گرانی قیمت اجاره دیگر توان خرید بسیاری از اقلام را از ما گرفته است.

این کارگر با بیان اینکه هر سال که می گذرد به دلیل رهن و اجاره های بالا مجبوریم به مناطق پایین تر مهاجرت کنیم، ادامه می دهد: تداوم این روند و گرانی ها باعث می شود که به ناچار به شهرهای اطراف شیراز مهاجرت کنیم.

مالکان قیمت خانه ها را نامتعارف اعلام می کنند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر فروشنده ای در بازار مسکن شیراز وجود ندارد، می گوید: در شرایط فعلی نسبت خریداران مسکن به فروشندگان به مراتب بیشتر است.

شهرام نامداری با اشاره به اینکه هنوز مسکن در شیراز گران نشده است، می افزاید: در حال حاضر قیمت هر متر خانه در شهر صدرا از 15 میلیون تومان آغاز می شود و این در حالی است که در بعضی از نقاط شیراز قیمت هایی که مالکان ارائه می دهند بسیار بدون کارشناسی نا متعارف و گران است.

نامداری با بیان اینکه بازار رهن و اجاره ملک در شیراز هم هنوز آغاز نشده است، می افزاید: در حال حاضر بسیاری از افراد که جهت رهن و اجاره به حاشیه شهر ها مهاجرت می کردند به دلیل گرانی بیش از حد و نداشتن قدرت مالی مناسب به اطراف و حومه شهر مانند شاپور جان، کرونی، گردخون و ....مهاجرت می کنند که هزینه رهن و اجاره و خرید ملک در این نقاط هم بسیار زیاد است.

قیمت خانه در شیراز بر اساس نیاز اولیه مالکان و ارزش ملک تعیین می شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی مالکان با توجه به ارزش ملک و نیاز اولیه ای که دارند قیمت رهن و اجاره را در شیراز مشخص می کنند، بیان می کند: در حال حاضر مالکان با محاسبه نیاز اولیه و ارزش ملکشان قیمت نامتعارفی ارائه می دهند.

 

نامداری با اشاره به اینکه در سال جاری نیاز است تا برنامه ریزی مناسبی در بخش رهن و اجاره خانه در شیراز انجام شود، بیان می کند: تداوم وضع موجود و افزایش قیمت ها و نرخ تورم باعث می شود که قیمت رهن و اجاره در بازار شیراز در سال جاری به شدت گران شود که کنترل این بخش نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

مسکن مهر هم میلیاردی شده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با بیان اینکه شوربختانه قیمت مسکن مهری که در شیراز حدود 30 الی 40 میلیون تومان به میلیاردی رسیده است، می افزاید: اما در حال حاضر فضای مجازی و بعضی از سایت ها به شدت در گرانی های خانه در شیراز نقش مستقیمی ایفا می کند.

وی می گوید: زمانی که مشاوران املاک قیمتی را ارائه می دهند چندین نفر از وضع قیمت ها متوجه می شوند در صورتی که در فضای مجازی این گونه نیست و درج قیمت ملک در این سایت ها باعث می شود تا هزاران نفر از این سایت بازدید و در نهایت منجر به بر هم زدن بازار خانه می شود.

هیچ تحرکی در بازار مسکن شیراز وجود ندارد

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه تعطیلات و ماه رمضان باعث شده تا در حال حاضر بازار مسکن قابل پیش بینی نباشد، می گوید: تا پایان فروردین ماه و اوایل اردیبهشت نمی توانیم به طور قطع بازار مسکن را در شیراز پیش بینی کنیم اما نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی بازار مسکن در شیراز راکد است.

 

خسرو رزمجویی  با اشاره به اینکه هیچ تحرکی در بازار مسکن شیراز وجود ندارد، می افزاید: گرانی بیش از اندازه سبب شده تا بازار مسکن در شیراز هیچ حرکتی نداشته باشد.

یک زوج شیرازی بعد از 25 سال خانه دار می شود

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز در ادامه با اشاره به اینکه تداوم رویه موجود و گرانی های بیش اندازه زمان می برد تا نسل جوان بتواند خانه دار شود، بیان می کند: در شرایط فعلی 20 الی 25 سال زمان می برد تا یک زوج جوان در شیراز بتواند خانه دار شوند.

رزمجویی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت ملک در 11 منطقه شهرداری شیراز متفاوت است، می گوید: قیمت هر متر خانه در منطقه یک شیراز و مناطقی مانند قصرالدشت کمتر از 70 الی 80 میلیون تومان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معامله ای در بازار مسکن شیراز انجام نمی شود، بیان می کند: در حال حاضر افرادی که تمکن مالی دارند در مسافرت هستند و جهت خرید و فروش به بازار مسکن ورود نکردند.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با اشاره به اینکه گرانی مشکن باعث شده تا بسیاری از افراد به حاشیه های شهر مهاجرت می کنند، می افزاید: قطعا اتحادیه و صنف های زیادی در ساخت مسکن نقش دارند و گرانی مصالح یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خانه است.

برچسب ها: گرانی ، گرانی مسکن ، درآمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار