مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آفت ملخ مراکشی در بستر رودخانه پریشان واقع در شهرستان کازرون به حالت طغیان رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 06 April 2023

تابناک فارس به نقل از مهر:جاوید عباسی در خصوص این خبر بیان کرد: حدود ۲ سال است که ملخ مراکشی که در ایران نیز شایع است در سطح استان وجود دارد و از سال گذشته جمعیت این آفت در سطح فارس و به خصوص بستر دریاچه پریشان زیاد شده است و از ابتدای امسال نیز ملخ مراکشی در این منطقه طغیان کرده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: سال گذشته مبارزه با ملخ در شهرستان‌های کازرون، ممسنی و خرامه در وسعتی بالغ بر ۱۳ هزار هکتار انجام شد.

عباسی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ وضعیت ملخ مراکشی در بستر دریاچه پریشان طغیانی شده است و مبارزه با این آفت در این منطقه آغاز شده و تاکنون در وسعتی بالغ بر ۶ هزار هکتار مبارزه با آین آفت انجام شده و پیش بینی می‌شود که این کار تا حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهان امسال زیاد است و به همین دلیل احتمال طغیان بیشتر این آفت وجود دارد، گفت: مبارزه با ملخ مراکشی با جدیت در حال پیگیری است تا این آفت به مزارع و باغات استان وارد نشود.

عباسی اظهار کرد: سال گذشته آفت ملخ شاخک بلند پیشانی سفید هم در سطح استان مشاهده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار