یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ماه ۱۸ روزه با ۹۰ درصد روشنایی ساعت ۱۹:۲۸ طلوع و ساعت ۰۶:۴۸ روز بعد غروب می‌کند. ساعت طلوع و غروب خورشید به ترتیب ۰۵:۳۴ و ۱۸:۱۳ است.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 08 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاضل بیژنی اظهار کرد: ماه شنبه _نوزدهم فروردین‌ماه_ در حرکت در مدار خود به دور زمین، ساعت ۱۸:۵۹، به دورترین نقطه خود از خورشید، نقطه اوج مداری، در فاصله 1.0034 AU (واحد نجومی) می‌رسد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تقریباً ماه در فاز کامل یا نزدیک به آن است. فاصله بین زمین و ماه 0.0026 AU (۳۸۲ هزار کیلومتر) و فاصله زمین و خورشید ۱.۰۰۱۲ واحد نجومی خواهد بود.

وی افزود: در این زمان ماه در صورت فلکی میزان و خورشید در صورت فلکی حوت قرار دارد. ماه ۱۸ روزه با ۹۰ درصد روشنایی ساعت ۱۹:۲۸ طلوع و ساعت ۰۶:۴۸ روز بعد غروب می‌کند. ساعت طلوع و غروب خورشید به ترتیب ۰۵:۳۴ و ۱۸:۱۳ است.

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: این موقعیت معمولاً همزمان با ماه کامل اتفاق می‌افتد که خورشید و ماه در آسمان در دو سمت مخالف نسبت به زمین قرار می‌گیرند، بنابراین حدوداً همزمان با غروب خورشید از سمت افق غربی می‌توانیم شاهد طلوع ماه از سمت افق شرقی باشیم.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار