نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس از مرمت بنای تاریخی قلعه دختر فیروزآباد از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 08 April 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدمهدی فروردین با اشاره به بازدید نوروزی خود به همراه معاون گردشگری و امور زائرین استانداری و مدیر کل محور ساسانی میراث فرهنگی از میراث‌های ماندگار شهرستان فیروزآباد، گفت: طی این بازدیدها که از قلعه دختر فیروزآباد، کاخ اردشیر بابکان، شهر گور، روستای دهبرم و امامزاده داوود خرقه و تنگه هایقر صورت گرفت

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس هدف از این بازدید را رفع کمبود های اداره میراث فرهنگی فیروزآباد از جمله نیروی انسانی، مرمت آثارباستانی، حصارکشی، اکتشافات و اختصاص بودجه بیشتر و نبود خودروی سازمانی بیان داشت.

وی افزود: در این بازدیدها، برای به نمایش گذاشتن کشفیات موجود نیز پیشنهاداتی از جمله احداث موزه در فیروزآباد ارائه دادند که مقرر شد با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس محقق شود.

وی اضافه کرد: بنای تاریخی قلعه دختر شهرستان فیروزآباد از محل اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز این شهرستان نگهداری، تعمیر و مرمت خواهد شد.از جمله بخش‌های این بنای تاریخی که از محل اعتبارات مذکور تعمیر خواهد شد پلکان آن از کنار معبر تا خود بنای تاریخی است.

فروردین یادآور شد: قلعه دختر فیروزآباد که در ۶ کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به جاده قرار دارد مربوط به دوره ساسانی است، این قلعه مستحکم در سه سطح ساخته شده بود و ورود به آن از طریق پلکانی مارپیچ که به حیاط اصلی تراس میانی می‌رسید انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار