زینلی زمان اعزام حجاج تمتع امسال از استان فارس را تقریباً اواسط خرداد اعلام کرد و گفت: زائران امسال مدینه قبل هستند یعنی ابتدا به مدینه اعزام شده و بعد به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 09 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: علیرضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت فارس با بیان اینکه امسال ۲۴ کاروان در قالب ۳ هزار و ۴۰۰ نفر زائر که حج تمتع را در اواسط خردادماه انجام می‌دهند، گفت: زائران ما امسال مدینه قبل هستند یعنی ابتدا به مدینه اعزام شده و بعد به مکه مکرمه مشرف خواهند شد.

وی زمان اعزام حجاج تمتع امسال از استان فارس را تقریباً اواسط خردادماه اعلام کرد و افزود: حجاج سرزمین وحی استان فارس از فرودگاه شیراز به سمت فرودگاه مدینه اعزام خواهند شد.

زینلی همچنین به برپایی نمایشگاه حج و زیارت در کنار نمایشگاه قرآن فارس اشاره کرد و گفت: امسال نخستین باری است که در نمایشگاه قرآن فارس عملیات ویژه‌ای تحت عنوان مناسک حج به صورت نمادین به منظور آموزش حجاجی که امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، انجام دادیم.

مدیرکل حج و زیارت فارس اظهار کرد: زائران سرزمین وحی ۱۰ جلسه آموزشی را باید بگذرانند که پیش‌بینی کردیم تا یک جلسه از این ۱۰ جلسه برای زائران شهر شیراز در نمایشگاه قرآن فارس برگزار شود.

وی بیان کرد: زائران در نمایشگاه قرآن ضمن بازدید از این نمایشگاه در کلاس‌های آموزشی که برای آن ماکت کعبه را در نمایشگاه نصب کرده‌ایم، شرکت می‌کنند.

زینلی با بیان اینکه نمایشگاه حج و زیارت در سالن بهار نمایشگاه قرآن و عترت فارس برپا شد، گفت: تمام ودیعه‌گذارانی که تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ ودیعه‌‎گذاری کردند می‌توانند با مراجعه به کاروان‌ها، ثبت‌نام کنند همچنین از طریق سایت https://reserve.haj.ir می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت فارس یادآور شد: در نمایشگاه قرآن هم غرفه‌ای برای ثبت‌نام زائران حج تمتع و همچنین زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شد که این کار برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن انجام شد.

وی در پایان با بیان اینکه مصوبه کارگروه گردشگری استانداری فارس برپایی همزمان نمایشگاه حج با نمایشگاه قرآن بود، از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه مذکور قدردانی کرد.

برچسب ها: حج ، حج تمتع ، اعزام حجاج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار