مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: سرمای نیمه فروردین ماه بیش از 2042 میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 11 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی اعیان منش با اذعان به اینکه میزان خسارت های سرمازدگی در واحد های آسیب دیده بیش از 60 درصد برآورد شده است، تصریح کرد: حدود 2700 هکتار باغ و 1300 هکتار مزارع شتوی در این رخداد جوی متحمل زیان شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان محصولات مختلف کشاورزی خسارت دیده بیش از 6 هزار تن ارزیابی شده است، اظهار کرد: عمده محصولات زراعی زیان دیده شامل گندم و جو و بیشتر محصول های باغی شامل باغ های بادام و آلوچه می شود.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش خسارت های سرمازدگی برخی اقدامات مدیریتی همچون آبیاری مزارع و باغات همزمان با رخداد سرما، پوشاندن نهال های کوچک، استفاده از سایبان، خودداری از کاربرد کودهای ازته و استفاده از کودهای پتاسه و اسید های آمینه وجود دارد، افزود: پیش از وقوع سرمازدگی هشدار های هواشناسی صادر و اطلاع رسانی های لازم انجام شده بود.

او با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار جبران خسارت های این بخش است، اضافه کرد: کشاورزان و باغدارانی که پیش از این رخداد اقدام به خرید پوشش بیمه ای برای مزارع و باغات کرده اند می بایست نسبت به اعلام وقوع خسارت به دفتر شرکت بیمه ای اقدام کنند.

 

برچسب ها: خسارت ، سرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار