نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ در سایت پرورش و نگهداری گوزن زرد شهرستان ارسنجان متولد شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 15 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ در سایت پرورش و نگهداری گوزن زرد شهرستان ارسنجان متولد شد، اظهار کرد: تولد گوزن زرد ایرانی در این پهنه نگهداری این گونه حیات وحش نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گوزن زرد در شهرستان ارسنجان است

او ادامه داد: همه تمهیدات لازم برای فراهم شدن شرایط امن و ایمن زیست گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان پیش بینی شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی در ارسنجان این روز‌ها زیستگاهی مناسب برای این دسته از حیوانات و حیات وحش است، افزود: سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در ۸ کیلومتری شرق شهر ارسنجان در جنگل خلیل بیگ واقع شده و زیستگاهی مناسب برای پرورش گونه گوزن زرد است.

او اضافه کرد: گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی از سوی سازمان بین المللی حیات وحش جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض اعلام شده و در سال‌های گذشته با ایجاد شرایط امن و ایمن در پهنه زیست محیطی نگهداری گوزن زرد در این شرایط جمعیت این گونه کمیاب رو به فزونی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان تصریح کرد: تعداد گوزن زرد در این سایت به علت نبود تعارضات از جمله گونه پلنگ، فراهم شدن امنیت، تغذیه و توزیع علوفه در فصول خشک سال، پایش و گشت و کنترل و مدیریت بهینه، رشد نسبتا مطلوب و خوبی داشته است.

ابراهیمی ادامه داد: سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد فعالیت خود را شروع کرد و اکنون یکی از سایت‌های موفق کشور در زادآوری این گونه منحصر بفرد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان گفت: امنیت و پویایی یکی از شاخصه‌های منحصر بفرد این سایت در بین سایر سایت‌های احیا و پرورش کشور و به عنوان سایت مولد در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار