رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان از نجات و زنده گیری یک قلاده میمون وحشی در روستای ده زیارت این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 15 April 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد رضا میرسلیمانی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه یگان میراث فرهنگی این شهرستان عازم روستای ده زیارت شدند و یک قلاده میمون را زنده گیری کرده و با هماهنگی تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان، اقدامات انجام شده برای زنده گیری این میمون را سخت، حساس و مهم توصیف کرد و گفت: بر اساس مشاهدات میدانی دوستداران محیط زیست، یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان، میمون را درحالتی مشاهده کرده‌اند که تعدادی سگ ولگرد درحال تعقیب وگریز برای گرفتن میمون بودند، از این رو عملیات نجات و زنده گیری با دقت و حساسیت انجام شد.

میرسلیمانی ضمن قدردانی از همکاری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان به دلیل همکاری ارزنده در عملیات از شهروندان و روستاییان ساکن در جوار مناطق محیط زیستی خواست تا با مشاهده موارد مشابه بدون آسیب به حیات وحش، ماموران یگان محیط زیست را در جریان امور قرار دهند تا بدون کوچکترین آسیب گونه های حیات وحش زنده گیری شوند.

شهرستان سرچهان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار