رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگبندی نقشه کرونا در استان فارس، وضعیت ۲۹ شهرستان استان را زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 16 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر سیدوحید حسینی با اعلام اینکه در حال حاضر سه شهرستان نی ریز، اوز و سرچهان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند، افزود: شهرستان‌های شیراز، استهبان، اقلید، آباده، بوانات، بیضاء، پاسارگاد، جهرم، جویم، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، رستم، زرقان، زرین دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کازرون، کوار، کوه چنار، گراش، لارستان، لامرد و ممسنی نیز هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی و دیگر شهرستان‌ها دارای وضعیت آبی هستند.
او با اشاره به غلبه وضعیت رنگ زرد بر نقشه کرونا در استان، وضعیت کنونی را نیازمند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی عموم مردم و به ویژه افراد در معرض خطر مانند سالمندان و مادران باردار، همچنین گروه‌هایی نظیر بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای عنوان کرد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، متاسفانه همچنان به صورت روزانه، شاهد جان باختن عده‌ای از هموطنان در اثر ابتلا به بیماری کرونا هستیم و همین امر، گویای تداوم چرخه‌های انتقال این بیماری در سطح کشور و خطر بالای بیماری زایی آن است.
دکتر حسینی از خانواده‌ها خواست تا از افراد سالمند و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماری زمینه ای، به عنوان گروه‌های آسیب پذیر در برابر بیماری کووید۱۹ با حساسیت بیشتری مراقبت کرده و بکوشند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، از ابتلای این افراد به کروناویروس پیشگیری شود.
او همچنین پیشگیری از انتقال کرونا ویروس به دیگران را یک مسوولیت مهم خواند که باید از سوی تمامی افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار