عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه وزارت صمت با تدوین آئین‌نامه ضعیف، واردات خودروهای نو را به نفع خودروسازان تمام کرد و عملا واردات این خودروها سودی برای مردم نداشت، اضافه کرد: ما به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستیم زیرا از یک سو واردات این خودروها ارزبری کمتری دارد و از سوی دیگر قیمت جهانی این خودروها به شدت پایین است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 19 April 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جلال رشیدی کوچی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: برنامه‌هایی که دولت در این زمینه اجرایی می‌کند، ادامه‌دهنده مسیر دولت‌های قبلی است و تا زمانیکه از صنعت خودروسازی این گونه حمایت می‌شود و منافع مردم را به پای خودروسازان قربانی می‌کنند، حتما قیمت خودرو افزایش می‌یابد و نباید به این موضوع شک کرد.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تنها راهکار برون رفت از یکه‌تازی که خودروسازان به راه انداختند، واردات خودروهای کارکرده است.

وزارت صمت با تدوین آئین‌نامه ضعیف، واردات خودروهای نو را به نفع خودروسازان تمام کرد

وی با بیان اینکه وزارت صمت با تدوین آئین‌نامه ضعیف، واردات خودروهای نو را به نفع خودروسازان تمام کرد و عملا واردات این خودروها سودی برای مردم نداشت، اضافه کرد: ما به دنبال واردات خودروهای کارکرده هستیم زیرا از یک سو واردات این خودروها ارزبری کمتری دارد و از سوی دیگر قیمت جهانی این خودروها به شدت پایین است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت خودروهای خارجی داخل ایران -که تا 2017 وارد شده‌اند- نسبت به خودروهای خارج کشور حداقل 10 برابر بیشتر است که این موضوع فقط با واردات خودروهای کارکرده رفع می‌شود.

207 فیس لیفت 206 است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه ملاک امروز قیمت خودرو، بازار است زیرا افراد بدون حضور در صف و به راحتی نمی‌توانند از کارخانه خودرو خریداری کنند، افزود: اکنون قیمت پژو 207 در بازار، یک میلیارد و 100 میلیون است که با دلار 50 هزار تومانی 22 هزار دلار می‌شود این در حالی است که با پول این پژو 206(207 فیس لیفت 206 است و فقط چراغ و سپر آن را تغییر کرده) می‌توان در حوزه خلیج فارس، کمری 2023، هایلوکس 2023، بنز کلاس E 2018 تا 2021، آزرا 2022 و... خریداری کرد، این وضعیت فاجعه و خیانتی است که عده‌ای در کشور با حمایت فعلی از صنعت خودروسازی در حق مردم می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار