در آستانه فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه و یاد روز شیخ اجل سعدی شیرازی ، آیین گلباران آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی گوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 20 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گلباران آرامگاه سعدی گفت: در بین شعرای بزرگ ایران زمین پس از آنکه به عظمت فردوسی فکر می‌کنیم، به وسعت مولانا می‌اندیشیم و در باریک‌بینی و دقت نظر حافظ تأمل می‌کنیم به قله‌ای در ادبیات فارسی می‌رسیم که پُر از حکمت و عرفان شیخ اجل سعدی شیرازی است
حمیدرضا قانعی افزود: حکایت‌های سعدی در گلستان و اشعارش در بوستان همه سرشار از مضامین اخلاقی و عرفانی هستند که گویا برای امروز جامعه سروده و گفته شده‌اند. بدون شک این مضامین برای هویت اجتماعی نسل جدید ضروری است.
قانعی افزود: امسال به واسطه اینکه روز بزرگداشت سعدی با تعطیلات ایام عید سعید فطر همزمان شده تصمیم گرفتیم بزرگداشت سعدی را به این روز محدود نکنیم، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هفته فرهنگی هنری سعدی صورت گرفت که مجموعه برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در طی این هفته برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مراسم اختتامیه بزرگداشت سعدی روز هشتم اردیبهشت ماه در مکان آرامگاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

سعدی شیرازی ملقب به استاد سخن، پادشاه سخن و شیخ اجل از شاعران نامدار ایرانی است که آوازه او در دنیا پیچیده است او در قرن هفتم هجری قمری زندگی می کرد و از آثار او می توان به بوستان و گلستان اشاره کرد. روز اول اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به نام روز سعدی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار