براساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی، بارش رگباری بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد تا نهم اردیبهشت در فارس ادامه دارد که این موضوع خطر جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر را گوشزد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ 27 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی بیان کرد: شهرداران و دهیاران مناطق تحت تاثیر بارش‌های پیش بینی شده هرچه سریعتر نسبت به بازدید میدانی و عند اللزوم لایروبی و رفع انسداد از رودخانه‌ها، نهر‌ها، مسیل‌ها و جداول هدایت آب‌های سطحی اقدام کنند.

خلیل عبداللهی گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان تا چند روز آینده در آماده باش هستند؛ همچنین اقدامات پیشگیرانه دنبال شده است و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران احتمال وجود دارد.

اداره کل هواشناسی فارس روز گذشته (چهارشنبه) با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگباری بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد در چهار روز آینده در استان هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی از عصر چهارشنبه ششم اردیبهشت آغاز شده و تا بعد از ظهر شنبه نهم همین ماه ادامه دارد.

مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه بارشی برای امروز عصر ششم اردیبهشت در جنوب شرق استان به ویژه منطقه فورگ، لارستان، داراب، حسن آباد داراب و زرین دشت فعال است.

او گفت: همچنین این سامانه جدید برای پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: برای روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت ماه هم این سامانه بارشی در استان، به ویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی شده است.

حقیقت گفت: اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و لغزندگی جاده‌ها در مناطق بارانی وجود دارد.

او تاکید کرد: همچنین نماندن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار