نخستین بار یک باغ بَر انجیر تجاری در شهرستان کازرون ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 28 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برای بهبود تولید انجیر با کیفیت در این شهرستان برای نخستین بار یک باغ بَر انجیر تجاری با استفاده از کمک‌های اعتباری حوزه باغبانی به مساحت یک هکتار احداث شد.

حمید رشیدی با اشاره به اینکه تولید محصول با کیفیت انجیر در گرو استفاده از بر انجیر‌های مناسب است، افزود: با پرداخت حدود ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بیش از ۸۰ اصله نهال در باغ بر انجیر تجاری در منطقه دوان بخش مرکزی شهرستان کازرون غرس شده است.

وی بیان کرد: رقم بر انجیر کشت شده پوز دنبالی است که علاوه بر مقاومت به سرما و کم آبی بدلیل تعداد زنبور گرده افشان در کیفیت میوه تولیدی تاثیر بسزایی دارد و در چهار تا پنج سال آینده به مرحله بر دهی می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه در محدوده شهرستان کازرون و شهرستان‌های همجوار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انجیر تجاری وجود دارد، اظهار کرد: احداث باغ بر انجیر ضمن تسهیل دسترسی باغداران به بر انجیر، هزینه تولید محصول را کاهش داده و به حفظ و صیانت از بر انجیر‌های کوهی نیز کمک خواهد کرد.

بَر انجیر درختی است که در میوه آن زنبور مخصوص گرده افشان درختان انجیر زندگی می‌کند و باغداران با تهیه محصول درخت بر انجیر که محل زندگی زنبور بلاستوفاگا است اقدام به گرده افشانی می‌کنند این زنبور با بیرون آمدن از میوه بر انجیر و وارد شدن به میوه انجیرستان‌ها باعث گرده افشانی می‌شود که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

برچسب ها: باغ بر ، انجیر ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار