استاندار فارس گفت: مرمت و احیا تالار حافظ دیگر مطالبه مردمی است و استانداری تأمین ۵٠ درصد از اعتبار لازم برای مرمت این طرح را برعهده گرفته و امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۵٠ درصد مابقی این طرح را تقبل کند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 29 April 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد هادی ایمانیه در آئین اختتامیه هفته فرهنگی و هنری سعدی شیرازی بیان کرد: تالار مرکزی شیراز یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم فارس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امید است تا پایان دولت سیزدهم زمینه بهره برداری از این مرکز فراهم شود.

وی ادامه داد: کلنگ کتابخانه مرکزی شیراز بر زمین زده شده و مقرر شده تا ٣٣ درصد از اعتبار لازم برای این طرح توسط استانداری، ٣٣ درصد توسط شهرداری شیراز و امید است ٣٣ درصد از اعتبارات مورد نیاز این طرح توسط وزارت ارشاد فراهم شود.

ایمانیه تاکید کرد: مرمت و احیا تالار حافظ دیگر مطالبه مردمی است و استانداری تأمین ۵٠ درصد از اعتبار لازم برای مرمت این طرح را برعهده گرفته و امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۵٠ درصد مابقی این طرح را تقبل کند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس عنوان کرد: امید است با همکاری استانداری فارس، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از خانه‌های بافت تاریخی استان خریداری شده و به عنوان خانه‌های هنرمندان فارس مرمت و احیا شوند.

ایمانیه پیشنهاد داد: با توجه به عدم اختصاص بودجه فرهنگی و هنری توسط مراکز دانشگاهی امید است با تعریف بسته‌های حمایتی زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم شود.

استاندار فارس در ادامه تصریح کرد: با توجه به الزام حمایت از هنرمندان امید آن خانه هنرمندان فارس تبدیل به محلی برای عرضه محصولات هنری شود تا از این طریق نسبت به حمایت از هنرمندان اقدام کنیم.

ایمانیه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با توجه به علاقه جوانان می‌تواند عاملی برای جذب هنرمندان انقلابی شود از این رو امید است با ارائه لایحه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی امیدواریم مشکلات موجود در حوزه‌های فرهنگی و هنری کاهش چشمگیری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار