مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شیراز ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ میزبان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره آواها و نواهای رضوی از سراسر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 01 May 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: حمیدرضا قانعی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، مدح و منقبت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع)؛ تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا (ع) از جمله اهداف این جشنواره بوده، بیان کرد: آئین گشایش در آستان حضرت شاه‌چراغ (ع) ساعت ۱۶ چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه خواهد بود که با حضور مقامات کشوری و استانی و اجرای گروه‌های چاووشی خوانی استان بوشهر، چاووشی خوانی استان گیلان و تعزیه حضرت شاه‌چراغ، برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: مراسم آئین رونمایی پوستر ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در نشست خبری جشنواره برگزار شد و همچنین، کارگاه دوروزه‌ای نیز به میزبانی شیراز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی اجرا گردید که در جهت رشد شرکت کنندگان با حضور اساتید این دوره میر عبدالله وطن دوست، مدرس خواننده و مؤلف دایره‌المعارف موسیقی ایرانی، بهروز مبصری موسیقیدان و پژوهشگر، هدایت رضایی خواننده و موسیقیدان و دبیر جلسه اجرا گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم حال خوب رضوی را به جامعه و شیراز تزریق کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره در بخش اجرا رقم زده شده، تشکیل یک تیم خوب از هنرمندان فرهنگی و هنری استان فارس است و از بخش‌های دیگری که علاقمند هستیم در جشنواره برجسته شود بخش ویژه حضرت احمد بن موسی (ع) می‌باشد. رخداد حمله تروریستی چهارم آبان ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع)، این تکلیف را برای ما پررنگ‌تر می‌کند که بتوانیم در این زمینه نقش جدی در جشنواره داشته باشیم.

قانعی عنوان کرد: پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه نیز دانشگاه هنر شیراز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به استقبال نشست علمی تخصصی جشنواره می‌رود و اساتید فوآد توحیدی، متین رضوان‌پور، محمدرضا عزیزی از جمله پیشکسوتان پژوهشگر حوزه موسیقی کشور هستند که در این کارگاه آموزشی به تشریح و بیان مطالب آکادمیک می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با اعلام اینکه تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در غروب جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساعت هشت شب آئین پایانی و اعلام برگزیدگان «ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه تعدادی از گروه‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند و سپس برگزیدگان نیز معرفی و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار