معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مبنی بر اینکه آیا در شهر شیراز مسیرهای ادبی مشخص شده است، ابراز داشت: در مدل تورهای ادبی به علت تخصصی بودن، افراد متخصص حضور دارند و مخاطب صرفا فعالان این حوزه بوده است که ۳ مسیر به مناسب زندگی حافظ در شیراز، ۲ مسیر با محوریت سعدی مشخص و محور داستان‌گردی مد نظر است.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 02 May 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری کشور در نشست مطبوعاتی گردشگری ادبی، چالش ها و راهکارها گفت: در حوزه گردشگری از همه ظرفیت‌ها و داشته‌ها برای بهره گیری و اقتصاد گردشگری استفاده می‌کنیم.

وی نمونه های گردشگری را گردشگری سلامت، شهری، روستایی، معدن، فرهنگ و هنر و غیره دانست و ابراز کرد: گردشگری ادبی هم مانند دیگر شاخه‌های گردشگری از این نوع پیروی می‌کند و در گردشگری ادبی محوریت شهر شیراز است زیرا پایه ادبی دارد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری کشور ادامه داد: ارتباط بین المللی را در حوزه گردشگری ادبی باید تقویت کرد و گردشگران داخلی و خارجی از این پیوند بهره ببرند.

فاطمی در پایان اذعان کرد: امروز در شیراز دوره تخصصی راهنمایان گردشگری برگزار شده که می‌تواند این مدیریت را در دیگر استان‌ها با محوریت اساتید شهر شیراز برگزار کرد.

شیراز، مسیر گردشگری ادبی دارد

امیر حسین حکمت نیا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس نیز در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در شهر شیراز مسیرهای ادبی مشخص شده است، ابراز داشت: در مدل تورهای ادبی به علت تخصصی بودن، افراد متخصص حضور دارند و مخاطب صرفا فعالان این حوزه بوده است که ۳ مسیر به مناسب زندگی حافظ در شیراز، ۲ مسیر با محوریت سعدی مشخص و محور داستان‌گردی مد نظر است.

وی فعالان این حوزه را دو دسته دانست و افزود: آژانس های گردشگری به عنوان پایه اصلی حوزه گردشگری ادبی و فعالان عمومی گردشگری ادبی هستند که بیش از سه سال مستمر آموزش دیده اند.

فعالیت ۲ آژانس و ۳۰ نفر در گردشگری ادبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: در استان فارس ۳۳۰ آژانس فعال هستند که از این تعداد ۲ آژانس در حوزه گردشگری ادبی فعال هستند و ۲۷۰۰ راهنمای گردشگری داریم که ۳۰ نفر در گردشگری ادبی فعال هستند.

حکمت نیا در پایان ابراز داشت: تعداد علاقه مندان در فارس نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار