رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه مردم توان خرید خودرو را از دست داده اند، بیان مى کند: در حال حاضر خرید و فروش توسط دلالان انجام مى گیرد و افرادى هم که در شرایط فعلى افراد تنها با پول هاى باد آورده مى توانند خودرو خریدارى کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 04 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمد زرین مهر مى افزاید: قیمت طلا وجواهر نسبت به چهار ماه گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است و قیمت هر گرم طلا که در چهار ماه گذشته حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان بود در حال حاضر به گرمى دو میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

زرین مهر با اشاره به اینکه مردم از ترس افزایش قیمت مجدد همواره به خرید طلا رو مى آورند، ادامه مى دهد: در حال حاضر مردم با هدف پس انداز اقدام به خرید سکه، طلا یا شمش آب شده مى کنند و دیگر فردى براى تزئینات و زیبایى اقدام به خرید طلا و جواهرات نمى کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه عمده طلا فروشان از وضعیت راضى هستند، مى افزاید: اما اعمال مالیات هاى سنگین و رکود بازار کمى به مغازه داران طلا فروشى شیراز فشار آورده است.

وى با بیان اینکه در شرایط فعلى مردم سرمایه هایشان را به طلا تبدیل مى کنند،گفت : 80 درصد افرادى که در بازار طلا شیراز حضور دارند اقدام به خرید طلا و سکه مى کنند.

 

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز نیز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مدتى است بازار خودرو شیراز در حالت رکود به سر مى برد، مى گوید: قیمت خودرو در روزهاى گذشته تغییرى نداشته است.

گلزار فراعى با اشاره به اینکه در حال حاضرتعداد خریداران در بازار کم و محدود است، مى افزاید: در شرایط فعلى تعداد فروشندگان بسیار بیشتر از خریداران خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه طرح هاى فروش خودرو تعییر و تحولى در بازار خودرو شیراز ایجاد نکرده است، ادامه مى دهد: اقدامات دولت در حوزه خودرو به جز افزایش قیمت و گرانى ها نتیجه اى دیگرى ندارد.

فراعى در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار مشکلاتى را ایجاد کرده، مى گوید: قیمت خودرو دنا پلاس به حدود یک میلیارد و 150 میلیون تومان رسیده است.

وى با اشاره به اینکه مردم توان خرید خودرو را از دست داده اند، بیان مى کند: در حال حاضر خرید و فروش توسط دلالان انجام مى گیرد و افرادى هم که در شرایط فعلى افراد تنها با پول هاى باد آورده مى توانند خودرو خریدارى کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر یک کارمند براى خرید یک خودرو ایرانى باید سال ها کار کند، خاطر نشان مى کند: در حال حاضر کارگران و اقشار ضعیف تنها مى توانند خودروهاى بسیار ضعیف خریدارى کنند.

فراعى در ادامه با بیان اینکه نمایندگى ها حق خرید و فروش خودروهاى دست دوم را ندارند، تصریح مى کند: اما شرایط بد اقتصادى باعث شده تا نسبت به خرید و فروش خودروهاى دست دوم به نمایندگى ها نیاوریم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه داران خودرو شیراز در شرایط بسیار بدى به سر مى برند، مى افزاید: وضعیت بد اقتصادى و رکود بازار خودرو باعث شده تا نمایشگاه هاى خودرو شیراز یکى پس ازدیگرى از کار دست بکشند و دیگر توان پرداخت اجاره هم نداشته باشند.

وى با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10درصد نمایشگاه داران شیراز از اوایل سال جارى تاکنون از ادامه فعالیت دست کشیده اند، مى افزاید: بسیارى از نمایشگاه داران عنوان مى کنند که هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدشان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار