رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با نقد شرایط ساخت مسکن از درخواست خود به رئیس‌جمهور - در زمان حضور اخیر وی در صحن مجلس - برای تشکیل جلسه‌ای برای همفکری در این زمینه خبر داد و گفت: مدل فعلی برای ساخت مسکن جواب نمی‌دهد. با این مصوبات و شکل همکاری بانک‌ها و با این گرانی مصالح ساختمانی ساخت مسکن به نتیجه نخواهد رسید و همچنان بحرانی خواهد ماند.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 07 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا رضایی کوچی درباره روند اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، با بیان این‌که «برای شناسایی واحدهای خالی گام خوبی برداشته شد و اکنون حدود یک میلیون واحد خالی شناسایی و برای اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند» عملکرد وزارت امور اقتصادی و سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از این خانه‌ها را در بی‌تاثیر شدن قانون مصوب مجلس در حوزه ساماندهی بازار مسکن بی‌تاثیر دانست و یادآور شد: هدف این بود تا خانه‌های خالی به بازار عرضه شده و نوعی کمک برای پاسخگویی به تقاضا در بازار مسکن باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این آمار درست است که در تهران حدود ۳۵۰ هزار واحد خالی وجود دارد اما در کل کشور این رقم بالاتر بوده و حدود ۲ میلیون واحد مسکونی خالی اکنون در سطح کشور وجود دارد.

رضایی کوچی هم‌چنین با نقد شرایط ساخت مسکن از درخواست خود به رئیس‌جمهور - در زمان حضور اخیر وی در صحن مجلس - برای تشکیل جلسه‌ای برای همفکری در این زمینه خبر داد و گفت: مدل فعلی برای ساخت مسکن جواب نمی‌دهد. با این مصوبات و شکل همکاری بانک‌ها و با این گرانی مصالح ساختمانی ساخت مسکن به نتیجه نخواهد رسید و همچنان بحرانی خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار