بوی خوش غذای خیابانی از اول تابستان در خیابان «مشکین‌فام» شیراز می‌پیچد .
کد خبر: ۱۱۰۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 08 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: طرح ایجاد خیابان غذا در شیراز بعد از گذشت ۵ سال از تصویب در خیابان مشکین‌فام در حال انجام است.
شهردار منطقه یک شیراز گفت: ساخت کانکس‌هایی به‌عنوان غرفه‌های فروش غذا در خیابان مشکین‌فام، ضلع جنوبی پارک شهر آزادی آغاز شده و نخستین معبر مخصوص غذای شیراز تا تیرماه افتتاح می‌شود .

عبدالصالح رستم‌زاده با اشاره به اینکه کار کف‌سازی و تاسیسات خیابان غذا دو سال پیش به پایان رسیده است، افزود: مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا در معطل‌ماندن چندساله این طرح، یکی دیگر از دلایل تاخیر دو ساله برای اجرای کانکس‌های فروش غذا، زمان لازم برای طی‌شدن مراحل قانونی قیمت‌گذاری کارشناس دادگستری و برگزاری مزایده بود.

خیابان مشکین‌فام باتوجه به توانمندی‌های محیطی از جمله مجاورت با بوستان بزرگ آزادی، وجود بازار انقلاب و سابقه آن در تولید غذا‌های خیابانی و نداشتن نقش عمده جابجایی ترافیکی، انتخاب مدیریت شهری برای اجرای طرح خیابان غذا در شیراز است.

غذا‌های خیابانی، غذا‌های حاضر و آماده‌ای هستند که علاوه بر قیمت ارزان، با سرعت آماده می‌شوند و در اختیار مشتریان و مسافران قرار می‌گیرند. این غذا‌ها در گاری‌ها، دکه‌های غذافروشی و راسته‌ها عرضه می‌شود و به غیر از خیابان، جشنواره ها، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها از دیگر مراکز عرضه غذا‌های خیابانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار