به طور مثال در همین استان فارس و شهر شیراز خودمان تکلیف ما حمایت از تولیدی کارخانه‌ها از جمله کارخانه روغن نباتی بوده که روزهای سختی را پشت سر گذرانده تا بتواند کمی خود را سر پا نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴ 14 May 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: «یک مسئله‌ دیگر، مسئله‌ تولید است که آقایان هم اشاره کردید، بنده هم سالها است اشاره می کنم. عمده‌ترین سرفصل اقتصادی ما برای پیشرفت اقتصاد مسئله‌ تولید است. یعنی حقیقتاً بهبود معیشت مردم، مسئله‌ اشتغال، مسئله‌ قدرت خرید، مسائل گوناگون دیگر اقتصادی، وابسته‌ به تولید داخلی است که باید به آن خیلی اهمّیّت داد. واقعاً با هر چیزی که تولید را تضعیف می کند باید مقابله کنید. با هر چیزی که تولید داخلی را به زانو درمی‌آورد و شکست می دهد، باید با جدّیّت مقابله کرد؛ قاطعانه بایستی مبارزه کنید؛ چه در صنعت، چه در کشاورزی.»

این بخش کوچکی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی بود و این به ان معناست که رشد تولید و در ادامه آن بهبود معیشت مردم از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب بوده که طی سنوات گذشته مکرراً شاهد تاکید ایشان بر این مهم بوده و هستیم.

رهبر معظم انقلاب نقش مسؤولین و حمایت را در پیشبرد این موضوع بسیار مهم می دانند و این در حالی بوده که با تحقق این مسئله است که توسعه اقتصادی به وجود می‌آید.

تقویت توسعه اقتصادی مزایایی همچون افزایش درآمد دولت و به دنبال آن افزایش درآمد ملت را به دنبال خواهد داشت.

همچنین افزایش اشتغال، کاهش وابستگی به محصولات خارجی، عدم وابستگی به ارز، افزایش موجودی کالا و کاهش تورم را در بر دارد.

و این در حالی بوده که مردم و مسؤولین در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حقوق و تکالیفی را دارند که می‌بایست آن را ایفا کنند.

 

روغن نباتی شیراز همچنان غرق در مشکلات

به طور مثال در همین استان فارس و شهر شیراز خودمان تکلیف ما حمایت از تولیدی کارخانه‌ها از جمله کارخانه روغن نباتی بوده که روزهای سختی را پشت سر گذرانده تا بتواند کمی خود را سر پا نگه دارد.

فشار بیش از حد طلبکاران

در حالی مدیرعامل جدید کارخانه روغن نباتی شیراز در گفت و گو با فارس از فشار بیش از حد طلبکاران این واحد تولیدی گلایه دارد که خود را عاملی در به وجود آمدن این حجم از بدهی نمی‌داند.

او ادعا دارد که کارخانه را با بدهی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی که به یادگار مانده از مالک قبل بوده را به سختی سر پا نگه داشته است که تاکنون نیز بخش زیادی از ملک‌های کارخانه به موجب رفع این بدهی‌ها مصادره و به فروش رفته است.

حساب‌های مسدود شده

مهدی خسروانی حساب‌های مسدود شده را از دیگر ارث‌های میر سلیمی (مالک پیشین از واحد تولیدی) می‌داند و با اینکه از این مسایل ابراز نارضایتی دارد اما حمایت و پشتیبانی مسؤولین استان از جمله استاندار از این واحد تولیدی را قوت قلبی جهت ادامه دادن این مسیر سخت می‌پندارد.

 

صمت از حمایت ها می‌گوید

معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در گفت و گو با فارس، با بیان اینکه از اواسط بهمن که مدیریت کارخانه روغن نباتی به مهدی خسروانی واگذار شد اقداماتی همچون پرداخت کلیه حقوق معوقه کارگران، پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی همکاران و نیز بیمه آتش سوزی و مسوولیت مدنی، پرداخت بخشی از حق بیمه معوق به سازمان تامین اجتماعی و تعیین تکلیف کلیه بدهی‌ بیمه شرکت، صورت پذیرفته است.

مجید کشاورز افزود: همچنین خرید روغن خام و ورود و تخلیه اولیه محموله، خرید یک هزار تن روغن خام دیگر از تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته، تامین ملزومات تولید بخشی دیگر از فعالیت های انجام شده توسط مدیر جدید این واحد تولیدی است.

تعیین تکلیف بدهی مالیاتی شرکت

وی تعیین تکلیف بدهی مالیاتی شرکت و ارایه برنامه پرداخت به امور مالیاتی و همچنین تعیین تکلیف بدهی بانک سپه را از دیگر موارد انجام شده در کارخانه روغن نباتی خواند.

کشاورز با بیان اینکه از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ کلیه کارکنان در شرکت شروع به کار کردند، گفت: طی جلسات برگزار شده با مدیر جدید کارخانه تمام مشکلات مطرح شده، در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و در حال پیگیری است.

تعداد پرسنل کارگری تغییری نداشته است

وی افزود: شایان ذکر است که تعداد پرسنل کارگری همان ۱۵۵ نفر در محل کارخانه و ۲۷ نفر در دفتر مرکزی شیراز مشغول فعالیت می‌باشند.

معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: همچنین واحد مذکور از پنجم فروردین ماه نیز در دست تعمیر و اورحال بوده و هم زمان نیز تولید خود را ادامه داده است.

به گزارش فارس، همانطور که بیان شد علاوه بر مسؤولان وظیفه هر ایرانی حمایت از کالاهای داخلی است و ما امروزه، چه از نظر دینی و اعتقاد مذهبی و چه از نظر دیدگاه ملی و وطن دوستی به موضوع حمایت از تولید ملی باید توجه زیادی داشته باشیم و ضرورت آن را به خوبی درک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار