مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ضمن تشریح برنامه‌های استانی گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، تاکید کرد که دفاع مقدس حلقه پیوند ساحت‌های مختلف و بنیان نظام اسلامی و انقلابی است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 14 May 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سردار پاسدار سعید کوشکی جهرمی در جلسه شورای اداری فارس ادامه داد: وقتی در سیرت و منش رهبر معظم انقلاب تامل می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در تمام راهبری و راهبردهایی که ایشان برای پیشرفت انقلاب و کشور و عبور از گذرگاهها تبیین کردند، توجه ویژه به دفاع مقدس و ارزش‌های حاصل از آن مشهود است.

وی، گفت: هر جا فرمان ولی خدا را مبتنی بر ارزش‌گذاری پذیرفتیم و محقق کردیم، هم برکت اخروی و هم دنیوی نصیبمان شد، لذا امروز هم اگر می‌خواهیم در مقابله با تهاجم ترکیبی موفق شویم باید مناسبت‌های پیش‌رو را پرچم‌داری و از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب برای قدرتمند کردن جامعه ایمانی استفاده کنیم.

سردار کوشکی به فتح خرمشهر و سابقه و پیشینه مردم فارس در این پیروزی و دوران دفاع مقدس هم اشاره و عنوان کرد: فارس به لحاظ حضور و تاثیرگذاری در دوران دفاع مقدس رتبه سوم، اما در گرامیداشت و استفاده از این ظرفیت عظیم رتبه ٢٣ و ٢٤ را دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس فارس خطاب به مسئولان گفت: هرکجا به ارزش‌های شهدا تاسی پیدا کرده‌اید هم برای خود و هم جامعه برکت داشته است.

وی همچنین به راه‌اندازی ستادی استانی برای گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی اثرگذار پیش بینی شده و که البته مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید تلاش کنند برای عمومیت بیشتر، این برنامه‌ها در فضاهای باز و تفرجگاهها اجرایی شوند.

سردار کوشکی در خصوص برنامه‌های این ایام گفت: برگزاری صبحگاه مشترک در سوم خرداد در پادگان امام حسین(ع) با محوریت سپاه فجر فارس، تجلیل از فاتحان سوم خرمشهر، انجام تبلیغات محیطی در خیابان‌ها و شهرها، برگزاری جشن پیروزی و فتح خرمشهر، اجرای برنامه تبیینی دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، برگزاری اردوهای خانوادگی در موزه فرهنگی دفاع مقدس، شناسایی و افتتاح پروژه های عمرانی و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه کسانی که در فتح خرمشهر حضور داشتند از مهمترین این برنامه‌هاست.

کوشکی در ادامه تاکید کرد: یاد و خاطره رشادت‌ها در ادارات استان در دستور کار قرار گیرد و به راحتی از کنار آن عبور نشود و در همین راستا در سامانه‌ای که معرفی خواهد شد، برنامه‌های دستگاه‌ها برای ارزیابی عملکرد ثبت شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در سفر دوم ریاست جمهوری در حوزه دفاع مقدس با یک نگاه ویژه عقب ماندگی‌ها را جبران شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار