معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم احمدبن موسی(ع) به تشریح برنامه‌های این حرم مطهر در ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت‌ همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 15 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الله طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر احمدبن موسی(ع) امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر شاهچراغ(ع) از ۳۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و بانوان شهر شیراز از مزار ام احمد به سمت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برای گلباران مضجع شریف راهپیمایی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تجمع دخترانه و اجرای سرود به این مناسبت روز دختر در حرم صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: محفل انس با قرآن کریم و اجرای اثر تولیدی همخوانی نوجوانان پسر در شبستان امام خمینی(ره) همزمان با نماز مغرب و عشا ۱ خرداد ماه برگزار می‌شود.

طلایی ادامه داد: در سومین روز از دهه کرامت، با حضور جامعه قرآنی بانوان محفل انس با قرآن کریم ساعت ۱۶:۳۰ در رواق دارالذکر و محفل عصر شعر به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برنامه‌های چهارم خرداد ماه را مورد توجه قرار داد و افزود: محفل انس با قرآن کریم، رونمایی از اثرتواشیح گروه حضرت محمد(ص) و تجلیل از نونهالان برگزیده مسابقات قرآنی شکوفه‌های احمدی ساعت ۱۷:۳۰ تا اذان مغرب در شبستان امام خمینی(ره)، محفل اولین کرسی تلاوت تخصصی قرآن کریم ویژه نوجوانان دختر در روز چهارم دهه کرامت یک ساعت قبل از اذان ظهر در رواق دارالذکر اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه برنامه‌ها افزود: اکران فیلم غریب ویژه کارکان در تالار ولایت، مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین عالی و پخش زنده دعای کمیل و مداحی حاج مجید بنی فاطمه ساعت ۲۱ در شبستان حرم مطهر از ویژه برنامه‌های شب ۴ خردادماه است.

وی با اشاره به ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)، گفت: مراسم دعای ندبه ساعت ۷ صبح روز جمعه با مداحی حاج مهدی سروری از مشهد مقدس همراه با پخش زنده از صدا و سیما انجام می‌شود و ویژه مراسم بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) همراه با اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی و مداحی حاج مهدی رسولی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

بنا به گفته طلایی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کودکان و نوجوانان نخبه قرآنی در روز هشتم خرداد ماه و مراسم میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و مداحی حاج سید محسن بنی فاطمه همزمان با نماز مغرب و عشا روز ۹ خرداد ماه در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: در ۱۰ خردادماه، روز آخر دهه کرامت نیز محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان ساعت ۱۶:۳۰ در رواق دارالذکر، پنجمین دوره مسابقه قرآنی سراج‌المنیر ویژه عموم و برگزاری آزمون اینترنتی از طریق سایت آستان مطهر، پویش ختم صلوات همراه با قرعه‌کشی و اهدا جوایز، برپایی نمایشگاه جلسات خانگی قرآن کریم در طبقه دوم شبستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیراز شهر گنبدهای برافراشته است، گفت: افتخار شیرازی‌ها و اهالی دیار فارس وجود پرنور حضرت احمدبن موسی(ع) است بنابراین همه استان فارسی‌ها متولی حرم هستند و همگان باید مبلغ باشند.

طلایی با تصریح اینکه نوای نقاره در حرم مطهر هر شب در دهه کرامت نواخته می‌شود، افزود:‌ از ظرفیت مبلغین دینی قم در دهه کرامت همراه با میزهای تخصصی مشاوره دینی استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار