مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به مشاهده مواردی از کلاهبرداری با شگرد پیامکی، نسبت به هوشیاری در این زمینه هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 18 May 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «پژمان نعمت الهی» گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، فرد یا افرادی با ارسال پیامک های جعلی با موضوعات مختلف مانند واریز مبلغی به حساب دیگران و برنده شدن در قرعه کشی، اقدام به کلاهبرداری می کنند.

او ادامه داد: همچنین این افراد برای فریب مردم با پیامک های جعلی، دریافت رمز دوم حساب برای واریز مابقی وجه را درخواست می کنند که در صورت در اختیار گذاشتن رمز دوم، حساب بانکی فرد هک می شود.
دکتر نعمت الهی توصیه کرد: به هیچ عنوان بر روی لینک هایی که به صورت پیامک ارسال می شود، بدون تحقیق کامل درباره صحت آن کلیک نکنید، همچنین برخی لینک های ارسالی از سوی افراد شناخته شده نیز می تواند به صورت جعلی باشد و باید در این زمینه دقت کافی صورت گیرد.

مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کارکنان دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه هشدار داد تا فریب ترفندهای مختلف افراد سودجو را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را به مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطلاع دهند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، هشدار ، پیامک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار