فرمانده انتظامی لارستان فارس گفت: تحقیقات پلیس نشان داده که ارسال پیام کوتاه حین رانندگی احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 19 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرهنگ محمد یوسفی پنجشنبه در این باره بیان کرد: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها حدود ۶۰ درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه تا چهار برابر بیشتر می‌شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهرها که بیشتر به صورت عدم به جلو و اطراف، تغییر مسیرهای ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم می‌باشد ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

یوسفی افزود: استفاده از هندزفری و هندست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث به جای آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمی‌کند بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.

فرمانده انتظامی لارستان یادآور شد: ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی نیز احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد؛ بنابراین به طورکلی هر عملی که باعث سلب توجه کامل و حواس پرتی و پریشانی و اضطراب و تمرکز فکری راننده گردد ممنوع است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تبعات بعضی اشتباهات انسانی تنها شامل حال خود فرد نمی‌شود بلکه گریبانگیر دیگران نیز شده و جان آنها را به خطر می‌اندازد، افزود: از رانندگان خودروهای شخصی و عمومی در سطح شهر درخواست می شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و سایرین پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار