استاندار فارس در خصوص تغییر مدیران استانی، گفت: ۱۰ تا ۱۵ مدیر ارشد استانی به دلیل ضعف مدیریتی به زودی تغییر خواهند کرد و این موضوع هیچ ارتباطی با مشکل مالی و یا اخلاقی ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 20 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدهادی ایمانیه صبح امروز در نشست خبری، در خصوص سفر ریاست جمهوری به استان فارس، در خصوص خالی ماندن صندلی معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس، گفت: این معاونت بزودی تا پایان هفته جاری منصوب خواهد شد.

او با اشاره به اینکه زمان سفر هیئت دولت به استان فارس مشخص نیست و بنای دولت این بود که هفته‌ای یک سفر باشد، بیان کرد: درحال حاضر این ملاک تغییر و تقریبا ماهی یک سفر شده است و فارس جز استان‌های اولویت سفر است و ترجیح دادیم آزاد راه شیراز- اصفهان و انتقال آب از دریا نهایی شود و بعد از آن سفر انجام شود لذا ما هیچ منعی در سفر ایشان نداشته‌ایم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی که بالای ۸۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری را محقق کرده اند دربرنامه جدید سفر‌های شهرستانی قرار می‌گیرند، گفت: اما برخی از شهرستان‌ها مانند شهرستان‌های رستم و نورآباد کمتر از ۶۰ درصد بوده است که این موضوع در دیگر شهرستان‌ها هم پیگیری می‌شود.

ایمانیه با اشاره به تغییرات مدیران استانی نیز گفت: پیگیر تغییر تعدادی از مدیران فعلی استان هستیم و تقریبا هیچکدام مشکل مالی و اخلاقی ندارند و تنها دلیلی که خواهان تغییر ۱۰ تا ۱۵ مدیر هستم ضعف مدیریتی آن‌ها است.

او با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز_گل گهر اهواز به دلیل کمبود اعتبار حرکت آن بسیار کند شده است، یادآور شد: اخیرا وزیر کشور هم از این پروژه بازدید کرد. همچنین هزاران میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان نیاز است.

استاندار فارس در خصوص گزارش مرکز آمار درباره وضعیت اشتغال استان گفت: مرکز آمار هر فردی هم که بازنشسته شده است از اشتغال خارج شده تلقی کرده است و در برخی از فاکتور‌ها با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مبنای محاسبه و گزارش علمی نیست و با این کار اعتماد مردم سلب می‌شود و هرکسی در این خصوص پرسش و شک دارد از مدیرکل تعاون استان و وزارت پیگیری کند.

او درباره عدم پاسخگویی مدیران استانی گفت: این موضوع ماهیانه از سوی خبرنگاران بررسی شود و گزارش آن اعلام شود و مدیران استان در نگاه رسانه‌ها مشخص شود.

منازل و آپارتمان‌های خالی به سامانه مردم رسی اطلاع رسانی شود

استاندار فارس درخصوص کنترل اجاره بها گفت: این بحث استانی نیست، اما در استان اقداماتی شده است که تاحدودی موثر باشد و اگر خانه و آپارتمانی خالی است از طریق سامانه مردم رسی اطلاع رسانی شود.

ایمانیه در ادامه با تصریح بر اینکه اتحادیه املاک تصمیم گرفت که هر صاحب خانه‌های که بخواهد بیش از ۲۵ درصد افزایش اجاره بها دهد به شورای حل اختلاف ارجاع دهد و همچنین تمام بنگاه‌هایی که بدون مجوز هستند با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه پروانه کسب و یا پلمب شود، از راه‌اندازی پویش مهربانی اجاره بها همانند سنوات قبل در ایام دوره کرونا خبر داد.

او با اشاره به اینکه وضع استان در آب آشامیدنی نسبت به سال قبل بهتر خواهدبود و مدعی نیستیم که مشکلی نداریم، بیان کرد: ۷۰ درصد مشکلات به نظر می‌رسد حل شده است و امید است که در طول سال مشکلات کم شود و در باره برق صنایع نیز پیش بینی می‌شود که مشکلات باشد و دولت همچنان تاکید دارد برق خانگی قطع نشود، اما به سراغ برق صنایع و کشاورزی می‌رود که این موضوع براساس برنامه زمانبندی وزارت نیرو خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه فرهنگ مصرف در کشور اصلاح نشده است، تصریح کرد: ۷ هزار مگابایت به تولید برق استان اضافه شده است، اما همزمان مصرف بالاتر می‌رود.

تکمیل پروژه راه آهن اقلید_یزد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن اقلید_یزد نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: پیگیر جدی با استاندار یزد هم در این راستا داشته‌ایم تا این مشکل امسال حل شود البته منوط بر تامین اعتبار وزیر نیرو است. همچنین پیشنهادمان این است که تهاتر با معادن در راستای پیشرفت و تکمیل راه آهن انجام شود.

پلمب مجتمع نگین شیرازطبق تصمیمات کشوری بود

استاندار فارس در خصوص پلمب اماکن به دلیل بی حجابی، بیان کرد: انجام این کار براساس قانون است و حرکت من درآوردی نیست و فروشگاهی که کشف حجاب کرده در صورت تکرار بعد از ۲ تذکر پلمب خواهد شد و در مجددا اگر مرتکب خلاف قوانین شد فرد به قوه قضاییه معرفی و از خدمات اجتماعی محروم می‌شود. لازم به ذکر است که این مهم بنا بر تصمیم شورای امنیت کشور است و استانی نیست.

ایمانیه در ادامه گفت: پلمب مجتمع نگین شیراز نیز طبق تصمیمات کشوری به دلیل عدم همراهی این مهم صورت گرفت.

او همچنین در خصوص نهضت ملی مسکن در استان فارس با اشاره به اینکه در تامین زمین رتبه اول در سطح کشور را داریم، گفت: ۱۳۶ هزار واحد مسکن ملی فرم ج سبز شده است و تامین زمین در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله شیراز، مرودشت، فسا و جهرم در حد نیاز نیست لذا ما پیشنهاد خود را داده ایم و در صف شورای عالی شهرسازی هستیم.

ایمانیه گریزی به مشکلات پتروشیمی‌های داراب، جهرم، فیروزآباد و فسا زد و گفت: پتروشیمی‌ها به مطالبه‌ای از قرارگاه خاتم الانبیاء تبدیل شود و این قرارگاه باید روند کار را ادامه دهد.

مولدسازی دچار بروکراسی اداری نشود

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مولدسازی دچار بروکراسی اداری نشود و از نظر ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد، گفت: ماجرای مولد سازی کاملا برعکس خصوصی سازی است ودر راستای توسعه کشور می‌تواند باشد لذا با رئیس سازمان نوسازی مدارس تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد که ملک‌هایی که استفاده نمی‌شود و یا استفاده می‌شود، اما قابل انتقال است از ارزش افزوده آن در کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربری آن موافقت شود و از قبل ان تجهیزات و مدرسه‌های نیمه تمام تکمیل کنند. همچنین تهاتر هم راه حل دیگری است.

جذب اشتغال و توریست با احیای خانه‌های میراثی و تاریخی

او همچنین خاطرنشان کرد: در پروژه‌های اطراف حرم مطهر هدف حفظ این میراث است و اجازه تخریب آن را نمی‌دهیم، اما در بازسازی آن پیشنهاد داده ایم که تعدادی از این خانه‌ها را بازسازی، تعمیر و نوسازی کنیم و هر کدام را به هنر‌های مختلف اختصاص دهیم تا ضمن اشتغال، جذب توریست آن را حفظ کنیم.

معرفی متخلفان آب آلوده کشاورزی به دستگاه قضا

ایمانیه همچنین در خصوص آب آلوده کشاورزی، بیان کرد: بدون اغراق در این زمینه کم آورده ایم و موضوع به دستگاه قضا و دادستانی سپرده‌ایم تا مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و متخلفان این کار برخورد جدی خواهد شد و از قوه قضائیه درخواست داریم هر چه سریعتر این حکم را اجرا کند.

او در ادامه در خصوص تکمیل تالار مرکزی شیراز، گفت: تالار مرکزی نیز در سه سفری که وزیر ارشاد به شیراز داشتند بازدید شد و ۳۰ میلیارد اولیه به پیمانکار پرداخت شده است و وزیر قول داده است که مابقی را طی ۲ سال آینده پرداخت کنند و این پروژه در حال انجام است و از این رکودی که طی ۱۴ سال گذشته داشت خارج شده است.

استاندار فارس همچنین با تصریح بر اینکه انتقال آب از دریا به استان در حال انجام است و پروژه تعطیل نیست، افزود: هفته گذشته رئیس شورای راهبردی آب استان از پروژه بازدید و کار درحال انجام است و طبق جدول زمانبندی کارپیش رود و توافق نامه‌ای هم با پروژه شمال استان شده است و ۶ میلیون دلار پرداخت شده است و در کنار آب خلیج فارس هر ۵۰ کیلومتر یک شهرک گلخانه‌ای ایجاد کنیم که از آب دریا استفاده و این آب بیشتر کاربرد صنعت و فضای سبز شهری می‌رسد.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس سال‌ها خودکفایی تولید گندم تاوان داده است، بیان کرد: کشاورزان در منطقه زرقان و کربال باز هم کشت کرده اند به این امید که آب سد درود زن رها سازی می‌شود و به دلیل اینکه سال گذشته مشکلات اقتصادی زیادی داشتند از نظر انسانی صحیح نبود آب رها نشود و حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب اب از سد درودزن رها شد و درعین حال سطح زیر کشت افزایش دادند و سازمان جهاد قول داده است که امسال تلاش جدی برای اصلاح الگوی کشت داشته باشد و با کشاورزان جلسه داشتیم که کشت جایگزین داشته باشند و ارزش افزوده آن کمتر از برنج نباشد.

تحقق نیمی از مصوبات ریاست جمهوری در استان

او در ادامه با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد مصوبات ریاست جمهوری در فارس محقق و این استان جزو استان‌های پیشتار است، گفت: البته برخی از اجرایی نشدن مصوبات به دلیل کمبود اعتبار ناقص مانده است.

استاندار فارس در خصوص هتل آسمان با تصریح بر اینکه مالک هتل آسمان فله‌ای تقاضا نکنند چرا که این هتل قبلا دچار آتش سوزی شده و آهن‌های ساختمان دچار ذوب شدگی شده است، گفت: مالک هتل آسمان با کمیته ۳ نفره کارشناسی بحران همکاری لازم را نداشته و تا کمیته بررسی نهایی اجازه ندهد، ما نیز مجوز افتتاح را نخواهیم داد چرا که حوصله تکرار حوادثی مشابه متروپل را نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار