رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیر مجاز 16 میلیارد ریال رمز ارز از کیف پول دیجیتالی برادرخود نموده بود، خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 21 May 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: در پی شکایت مردی 29 ساله مبنی بر برداشت غیر مجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ "سلیمانی" ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز ایشان صورت گرفته است که در نهایت از کیف پول دیجیتالی وی مبلغ 16 میلیارد ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز در چندین مرحله برداشت شده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را مورد شناسايي قراردهند و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار كنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر کوچکتر شاکی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه به مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را برداشت غیرمجاز پول از حساب برادر خود عنوان نمودند.

وی گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

سرهنگ "سلیمانی" از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار