مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: ۵۰ هکتار از مزارع شرق شهر جدید صدرا که با فاضلاب خام آبیاری می‌شد امروز تخریب شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 22 May 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شیراز، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه کار تخریب مزارع فاضلابی گندم و جو در منطقه شرق صدرا آغاز شد، اظهارداشت: فاضلاب شرق صدرا به منطقه تنگ قره پیری هدایت می‌شود که بخشی از این فاضلاب در این منطقه تصفیه و بخش دیگری رها می‌شود.

وی افزود: در مجموع حدود 150 هکتار مزرعه گندم و جو در این منطقه وجود دارد که بخشی از این مزارع با آب تسویه شده فاضلاب آبیاری می‌شود که بهداشت و محیط زیست نیز آن را تائید می‌کنند، اما حدود 50 هکتار از مزارع این منطقه به استفاده از فاضلاب خام آبیاری می‌شد که این مزارع قلع و قمع شد.

این مسئول با تصریح بر اینکه کانال‌های آبیاری که آب فاضلاب خام را به سمت مزارع هدایت می‌کرد نیز تخریب شد، گفت: حدود 50 هکتار از مزارع این منطقه دیم است که نیاز به آبیاری ندارد و عملا حدود 100 هکتار از مزارع این منطقه در معرض تهدید آبیاری با فاضلاب قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در ادامه با بیان اینکه کشاورزان این منطقه از هدایت فاضلاب در کانالی که متعلق به آب قنات است نیز ناراضی هستند، گفت: فاضلاب رهاشده مهمان ناخوانده این منطقه است که وارد کانال آب قنات و اراضی کشاورزی منطقه شده است که باید ساماندهی فاضلاب این منطقه در دستور کار مسئولان شهر جدید صدرا قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار