اما اکنون که در اول خرداد ماه سال ۱۴۰۲ قرار داریم، همچنان منتظر افتتاح برج علم و فناوری هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸ 22 May 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: طبق قول‌های وزیر علوم می‌بایست برج پارک علم و فناوری استان فارس تا پایان سال گذشته افتتاح می‌شد اما این اتفاق همچنان رخ نداده و مشخص نیست تا چه زمانی حادث خواهد شد.

پارک‌های علم و فناوری برای دانشجویان فارغ‌التحصیل و بطور کلی همه کسانی که ایده‌های ناب برپایه علم و دانش دارند، سال‌ها پیش در استان‌ها تاسیس شده است.

در همین راستا پارک علم و فناوری فارس در شهریور ماه ١٣٨١ با استناد به مصوبۀ شورای عالی گسترش آموزش عالی، به منظور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، برای توسعۀ فناوری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد .

پتانسیل‌ و ظرفیت استان فارس در عرصه علم و فناوری و نگاه استاندار فارس به این مقوله مهم باعث شد که این حوزه در سفر دولت سیزدهم به فارس در سال ۱۴۰۰ نیز مورد توجه قرار بگیرد.

این سفر در حوزه علم و فناوری مصوبه بسیار مهمی را به همراه داشت که آن هم تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری استان فارس بود.

در هفتمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، تکمیل برج فناوری فارس یکی از 114 مصوبه‌ای بود که ذیل جدول مصوبات آمده است، به همین منظور محمد علی زلفی گل وزیر علم و فناوری ۶ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ برای پیگیری روند این کار به شیراز سفر کرد.

وی در حاشیه بازدید از برج علم و فناوری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این برج اختصاص داده شده است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اما اکنون که در اول خرداد ماه سال ۱۴۰۲ قرار داریم، همچنان منتظر افتتاح برج علم و فناوری هستیم.

وضعیت برج علم و فناوری

تکمیل پروژه برج علم و فناوری فارس ۱۰طبقه و هفت هزار مترمربع مساحت دارد که فاز اول آن به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است و بقیه موارد این مجموعه هم‌اکنون در حال تکمیل است.


محمد هادی ایمانیه استاندار فارس جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه امسال در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با وزیر علوم بیان کرده بود که این برج که در پارک علم و فناوری استان مستقر است به زودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

اما خبرنگار این رسانه جهت اطلاع از روند کار این برج مجددا به سراغ امین ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس رفت.

وی با بیان اینکه این پروژه امکان استقرار ۷۰ شرکت دانش‌بنیان رشد یافته را فراهم می‌کند، گفت:۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ذولقدر در ادامه تصریح کرد:در ده روز آینده قسمت‌های باقی مانده برج نیز تکمیل خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به اینکه تمامی طبقات برج آماده شده و تنها لابی ساختمان در طبقه همکف باقی مانده که به زودی تمام است افزود: بنا بر این است که افتتاح این مجموعه در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس صورت گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که در مطلب قبلی بیان کرده بودید که پیمانکار مطالباتی دارد آیا پرداخت شد، اظهار کرد: ما محدودیت منابع داریم و با این وجود سال گذشته توانستیم منابعی را تهیه و به پیمانکاران پرداخت کنیم اما منابع به صورت کامل نبوده که بتوانیم با پیمانکاران به طور کامل تصفیه کنیم اما آنها این لطف را داشتند که کار را جلو ببرند و ما پیگیر هستیم که منابعی را تهیه کنیم تا بتوانیم تمام مبلغ را بپردازیم.

برچسب ها: برج ، علم فناوری ، افتتاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار