مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس گفت: سوم خرداد ۱۳۶۱ روزی است که مردم دلیر و رزمندگان جان برکف ایران خرمشهر را از چنگال دشمن نجات دادند.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 22 May 2023

تابناک فارس به نقل از بسیج: سید مرتضی آل علی، مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس و دبیر ستاد کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با بیان اینکه تقویم ایران یک روز فراموش نشدنی در کنار دیگر روزهای مهم خود دارد و آنهم ۳ خرداد ، روز آزادسازی خرمشهر است ؛ اظهار داشت: سوم خرداد ۱۳۶۱ روزی است که مردم دلیر و رزمندگان جان برکف ایران خرمشهر را از چنگال دشمن نجات دادند.
به گفته وی، حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر ، با وحدت و همدلی نیروهای مسلح و پشتیبانی و ایثار مردم رقم خورد و بازخوانی واقعه آن حماسه بزرگ، امروز نیز می‌تواند جامعه را در فتح خرمشهرهای دیگری که پیش روی جامعه است، آماده کند.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: روایت دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در آزادی خرمشهر، یکی از مهمترین مبانی تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است.
دبیر ستاد کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس گفت: نسل جوان امروز که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده، باید بیش از گذشته با ابعاد مختلف این دوران طلایی آشنا شود تا بداند امنیت امروز کشور، چگونه و با چه بهایی به دست آمده است،اهمیت پاسداشت سوم خرداد کمتر از دیگر مناسبت های ملی نیست و باید با همان شور و شکوه و تعامل و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی برنامه ریزی و برگزار شود.
آل علی درادامه، به تشریح برنامه های پیش بینی شده به این مناسبت پرداخت و ادامه داد: در استان فارس برای گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر سوم خرداد ماه و روز دزفول چهارم خرداد ماه ۴۲۰۰ برنامه عمومی توسط پایگاه، حوزه و نواحی مقاومت در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۳۴۵ عنوان برنامه شاخص و محوری هستند.
حضور فرماندهان دفاع مقدس استان فارس در همایش کشوری قهرمانان خط شکن تهران، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی استان در روز سوم خرداد ماه به میزبانی سپاه فجر استان فارس، برگزاری یادواره های شهدا بالاخص یادواره های خانگی شهدا، و برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس، از جمله برنامه های شاخص و محوری به این مناسبت است که آل علی از آن نام برد.
به گفته وی، برپایی مسابقات ورزشی، رونمایی از ۸عنوان کتاب دفاع مقدس، افتتاح پروژه های سازندگی، برپایی نمایشگاه کتاب، جشن و نورافشانی در شب سوم خرداد ماه در تمام شهرستان های استان فارس با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، و پویش مطالعاتی و کتابخوانی با موضوع دزفول پایتخت مقاومت، از دیگر برنامه هایی است که به گفته رییس ستاد کنگره امیران، سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس، این ستاد برای گرامیداشت سوم خرداد پیش بینی کرده است.
وی تاکید کرد: تمامی برنامه ها با توجه به پیش رو بودن دومین کنگره شهدای استان فارس در سال ۱۴۰۳ با موضوع و محوریت کنگره شهدای فارس برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار