نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس گفت که برای چهارمین سال پیاپی در انتخابات هیات رییسه مجلس برای تصدی کرسی ریاست داوطلب می‌شود، زیرا معتقد است این انتخابات باید در چارچوب خاص خود و در فضایی رفاقتی و نه رقابتی برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 22 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فریدون عباسی اظهار داشت: در آیین نامه پیش بینی نشده که داوطلب ریاست مجلس بتواند سخنرانی کند که نیاز است این قانون اصلاح شود.

وی ادامه داد: نمایندگانی که به قالیباف رای می دهند هر مدیریتی که در اجلاس چهارم اعمال شود در آن مشارکت دارند و فردی که به عنوان رییس مجلس رای می آورد نشان می دهد چه تفکری در مجلس حاکم است.

عضو فراکسیون انقلاب با بیان اینکه حضورم برای نامزدی ریاست مجلس رفاقتی است نه رقابتی، تصریح کرد: همه نمایندگان با هم همکار و همراه هستند و کسی رقابت با دیگری ندارد، اما طبیعی است که اختلاف سلیقه وجود دارد.

عباسی در مورد برگزاری انتخابات هیات رییسه اجلاسیه چهارم نیز توضیح داد: آیین نامه مجلس مرجعی برای تصمیمات هیات رییسه است، اما به مرور زمان اشکالاتی در آن دیده می شود که امید است مورد بازنگری قرار گیرد.

وی بیان داشت: امروز رای استمزاجی در مورد انتخابات هیات رییسه در فراکسیون انقلاب انجام شد و افراد تابع فراکسیون، دیدگاه خود را در مورد نامزدها اعلام کردند و با برگزاری انتخابات فردا ممکن است افراد جدیدی در هیات رییسه کار خود را آغاز کنند.

 اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی دوم خرداد برگزار می‌شود و نمایندگان مجلس موظف هستند در سال پایانی مجلس یازدهم و به‌ مدت یک سال اعضای جدید هیات رییسه را انتخاب کنند.

اعضای جدید هیات رئیسه مجلس بعد از قرائت سوگندنامه، ۷ خرداد به‌ صورت رسمی کار خود را آغاز می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار