مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از کشت نشاء گوجه فرنگی به مساحت ۲۵۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 23 May 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با اشاره به کشت نشاء گوجه فرنگی به مساحت ۲۵۰ هکتار در این شهرستان، اظهار کرد: کشت گوجه فرنگی تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مزارع گوجه فرنگی در شهرستان کوار به صورت نشایی کشت می‌شود، افزود: گوجه فرنگی کشت شده از اوایل تیر ماه تا اوایل آبان ماه به مرحله برداشت خواهد رسید.

جوکار بیان کرد: برای کشت گوجه فرنگی اغلب از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، متین، سانسید، باسیمو و بریویو استفاده می‌شود، که علاوه بر بازار پسندی عملکرد خوبی دارند.

او تصریح کرد: به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید، ۱۰۰ درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود و متوسط عملکرد تولید محصول در شهرستان ۶۰ تن در هکتار است.

جوکار افزود: از مزایای کشت نشایی می‌توان به کاهش مصرف بذر، بویژه در محصولاتی مانند صیفی جات که از قیمت بذر بالایی برخوردار هستند، مدیریت تاریخ کاشت، کاهش مصرف آب با استفاده از نوار تیپ، مدیریت عملیات داشت و تسهیل در مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول اشاره کرد.

برچسب ها: کشت گوجه ، کشت نشایی ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار