مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشدید نظارت بر بازار و برخورد قاطع با گرانفروشان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال متخلفان در استان ۱۲ هزار میلیارد تومان جریمه شدند.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 23 May 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلامرضا سالاری اظهارداشت: از ابتدای امسال تا کنون به 7730 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که از این تعداد پرونده پنج هزار و 439 پرونده مربوط به تخلفات کالا و خدمات، 1940 پرونده قاچاق کالا و ارز و 352 پرونده نیز با موضوع تخلفات بهداشتی و درمانی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس با اشاره به جریمه 12 هزار میلیاردی متخلفان این پرونده‌ها افزود: با عملیاتی شدن قرارگاه (مهار تورم و رشد تولید) در سازمان تعزیرات حکومتی، اقدمات خوبی در حوزه نظارت و رسیدگی در حال برنامه ریزی است و پیش بینی می‌شود اجرای مصوبات این قرارگاه، کنترل هر چه بیشتر زنجیره تولید، توزیع و عرضه کالا‌های اساسی و نهایتا کاهش تخلفات و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان فارس ادامه داد: در حوزه نظارتی، تشدید گشت‌های مشترک به طور جد در دستور کار قرار گرفته به نحوی که از ابتدای سال جاری 658 اکیپ بازرسی متشکل از رییس شعبه تعزیرات و بازرسین سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و ... بالغ بر 9900 مورد بازرسی را از واحد‌های تولیدی، صنفی، انبار‌ها، مراکز خدماتی و گردشگری و ... به عمل آوردند و به لحاظ میزان پوشش نظارت‌ها نیز تلاش شده تا با اعزام شعب سیار به شهرستان‌های فاقد اداره تعزیرات، حتی دورترین نقاط استان نیز مورد رصد تعزیرات حکومتی باشد.

سالاری افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و گلایه مندی مردم از تورم و گرانی، بیشترین تمرکز در حوزه نظارت و رسیدگی معطوف به گرانفروشی کالا‌های اساسی بوده که در این رابطه به 1400 پرونده گرانفروشی رسیدگی و گرانفروشان بالغ بر 283 میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند، علاوه بر این نیز 193 واحد صنفی متخلف پلمپ و یا نصب پارچه شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد: نظارت مردمی مهمترین و اثربخش‌ترین مولفه نظارتی است که منجر به کاهش محسوس تخلفات می‌شود از این رو از شهروندان تقاضا داریم تا با اعلام گزارش تخلفات به پل‌های ارتباطی 124 و tazirat135.ir، خدمتگزاران خودشان را در انجام وظیفه یاری برسانند.

 

برچسب ها: جریمه ، اصناف ، تخلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار