مدیر توزیع نیروی برق لامرد گفت: مشترکانی که در مصرف برق بویژه در اوج پیک بار تابستانی، با صرفه جویی مصرف برق خود را کاهش دهند، در محاسبه قبوض برق خود پاداش دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 24 May 2023

تابناک فارس به نقل ا علم و فناوری:  مهندس اسماعیل رستمی   با بیان این مطلب که در سال گذشته 10 هزار مشترک برق صورتحساب‌شان صفر بوده است، تصریح کرد: همه مشترکانی که در خانه‌هایشان از برق استفاده می‌کنند و حسابشان صفر شده است اینجور نیست که کلا در خاموشی به‌سر برده باشند،بلکه آنها زمان‌های پیک مصرف را رعایت کرده اند و توانسته‌اند از برق به‌درستی استفاده کنند و در نتیجه پاداش هم بگیرند.

مدیر توزیع نیروی برق لامرد با ذکر اینکه با آغاز فصل گرما شاهد افزایش میزان مصرف برق در کلیه حوزه ها وکاربری ها هستیم، اذعان داشت: قطعا رعایت الگوهای مصرف و صرفه جویی در همه زمینه ها نه تنها از آموزه های دینی ماست بلکه رعایت آن در حوزه برق کمک خواهد کرد در تابستان با قطع جریان برق مواجه نشویم.

وی افزود: اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق که از سال گذشته اجرا شد، توانست رقم خوبی در مصرف بخش خانگی را کاهش دهد که حدود ۴۰ درصد از مشترکان در دوران اوج بار تابستان سال ۱۴۰۱، با همکاری بسیار خوبی که با صنعت برق داشتند، پاداش دریافت کردند.

مهندس رستمی ادامه داد: وزارت نیرو برای تشویق مشترکان در صرفه‌جویی مصرف برق امسال نیز، از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

او اذعان کرد: مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف برق به‌ ازای هر کیلووات‌ ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰برابری داشته و شامل همه مشترکان هم می‌شود.

وی افزود: میزان پاداش درنظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را طبق الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲هزار تومان برای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف مشمول پاداش می‌شوند و هرچه میزان مصرف بیشتر باشد، رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق هم کمتر می‌شود.

 

طرح سراسری پاداش کاهش مصرف برق خانگی از ابتدای خرداد ماه اجرا می گردد

مهندس رستمی گفت: از همه مردم می خواهیم همزمان با آغاز اجرای طرح سراسری کاهش مصرف برق خانگی و برخورداری از پاداش‌های بی‌سابقه در صنعت برق همشهریان عزیز کمال همکاری را داشته باشند.

وی گفت: برنامه های عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان جاری به این مدیریت ابلاغ که همگی در دست اقدام است و طرح کاهش مصرف برق خانگی نیز از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

این مقام مسول، طرح کاهش مصرف برق خانگی را متناسب با اقلیم هر منطقه دانست و گفت: همه ۴۲۰۰۰ مشترک خانگی شهرستان لامرد می‌توانند با کاهش مصرف برق خود در مقایسه با دوره قبل از دریافت پاداش روی قبض خود بهره‌مند شوند.

وی در خصوص نحوه صرفه‌جویی برق خاطرنشان کرد: تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد خیلی مهم و تاثیرگذار است و اگر وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد نیز کمتر استفاده شود، در کاهش مصرف برق موثر خواهد بود.

رستمی به شروط لازم برای رایگان شدن قبوض برق اشاره کرد وگفت: باید به سه نکته زیر برای رایگان شدن توجه جدی داشت. نکته اول، مصرف برق به میزان زیر الگوی تعیین شده است و شرط اول دریافت پاداش در قبوض برق، این است که مصرف برق مشترک از الگوی تعیین شده تجاوز نکند.

به گفته وی، شرط دوم، کاهش مصرف نسبت به میزان مصرف برق توسط همان مشترک در زمان مشابه سال قبل است و اگر مشترکی زیر الگوی مصرف برق، مصرف داشته باشد اما نسبت به زمان مشابه سال قبل، کاهش مصرفی نداشته باشد، مشمول این پاداش نخواهد شد.

رئیس شرکت توزیع برق شهرستان لامرد در توضیح شرط سوم عنوان کرد: شرط سوم برای رایگان شدن قبض برق، میزان صرفه جویی است؛ درواقع میزان صرفه‌جویی باید به مقداری باشد که دریافت پاداش ناشی از آن، مبلغ مصرفی برق را پوشش دهد؛ یعنی اگر در مناطق عادی که متوسط دریافتی از مشترک بابت مصرف هر کیلووات ساعت 100 تومان است، 250 کیلووات ساعت مصرف شود، مشترک 25 هزار تومان بابت مصرف برق خود باید پرداخت کند و اگر همین مشترک، سال قبل در زمان مشابه، 300 کیلووات ساعت مصرف برق داشته، بابت هرکیلووات ساعت صرفه‌جویی نسبت به سال قبل، 500 تومان در قبض برق بستانکار می‌شود که این صرفه‌جویی 50 کیلووات ساعتی به مقدار 25 هزار تومان پاداش برای این مشترک به همراه خواهد داشت که در نتیجه قبض برق وی رایگان خواهد شد؛

مهندس رستمی در توضیح بیشتر گفت: در مناطق گرمسیر همانند لامرد که امکان صرفه‌جویی بیشتری نیز وجود دارد، یعنی اگر مشترکی در لامرد در سال گذشته 3000 کیلووات ساعت مصرف برق داشته و مصرف خود را امسال به 2000 کیلووات ساعت برساند، حدود 500 هزار تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت می‌کند و عددی حدود 450 هزار تومان از ما بستانکار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار