استاندار فارس گفت: در همایش سرمایه گذاری از بانک‌های بزرگ کشور هم دعوت می‌شود و طرح‌های بزرگی به آنان پیشنهاد می‌شود. برای حفظ نیروهای متخصص تلاش شود و با چنگ و دندان نیروهای متخصص را نگه دارید، با تمام قوا کمک می‌کنم که نیروهای نخبه و متخصص مهاجرت نکنند و در استان بمانند، از دست دادن حتی یک نیروی متخصص هم زیانبار است،
کد خبر: ۱۱۰۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 28 May 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در نشست شورای انسجام بخشی مدیران آب و برق وزارت نیرو در استان فارس با اشاره به اینکه صنایع به تعهدات خود در خصوص مولدهای برق عمل کنند؛ بیان کرد: تولید و مصرف برق صنایع بزرگ در فارس باید بیشتر و بهتر مدیریت شود تا با مشکل تنش برقی در تابستان مواجه نشویم، صنایع استان باید کار پیشگیرانه انجام دهند تا از تابستان پیش رو بدون خاموشی برق عبور کنیم. در این حوزه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مولدهای که دارند بیشتر استفاده شود، دستگاه‌های مسؤول هم سوخت این مولدها را تأمین کنند تا اطمینان بیشتری در تأمین برق تابستانی داشته باشیم.

ایمانیه اضافه کرد: صنایع فارس باید با امضای تفاهم نامه برای مدیریت بهینه مصرف برق پای کار مدیریت مصرف بیایند، همیشه با ارشاد و خواهش کار جلو نمی‌رود، نیروگاه‌ها و مولدهای این صنایع باید فعال شوند و صنایع بزرگ به تعهدات خود در تولید برق پایبند باشند.

استاندار فارس، انتقال نیروگاه شیراز و بهسازی و بازسازی آن را نیاز به تعریف طرح جامع دانست و گفت: باید مستندات در این زمینه تدوین و پیگیری شود تا به نتیجه برسد، زمین این منطقه کفایت مولد سازی هم دارد، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مشکلات این نیروگاه یک بار برای همیشه حل شود تا رضایت شهروندان شیراز هم جلب شود و موضوع آلودگی صوتی نیروگاه حل شود. نیروگاه‌های خورشیدی هم ظرفیت خوبی در فارس دارند باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی به موضوع روشنایی معابر هم ورود کرد و گفت: برای روشنایی معابر هم باید طرح و برنامه منسجم بومی فارس تدوین شود، با هماهنگی حوزه شهری استانداری و شهرداران می‌توان مشکل روشنایی معابر را مدیریت کرد، روشنایی معابر با مقررات قابل مدیریت است، این پذیرفته نیست که روشنایی معابر در ساعات‌های غیر ضروری به هدر رود و روشن بماند. پارسال هم پیگیری‌هایی در این زمینه داشتیم، برای مدیریت برق و روشنایی معابر باید برای مدیریت مصرف برنامه‌ریزی بهتری شود.

ایمانیه با بیان اینکه برای احداث نیروگاه‌های جدید در شمال و جنوب استان فارس باید برنامه‌ریزی شود افزود: برنامه‌هایی برای احداث نیروگاه در خنج و شیراز و شمال فارس پیش بینی شده که باید به صورت منسجم کار در سفر دوم هیأت دولت به فارس دنبال شود، در این زمینه یک شرکت چینی و سرمایه گذار ایرانی اعلام آمادگی کرده است که چند طرح بزرگ در فارس انجام دهد، بسته سرمایه گذاری برای سرمایه‌گذار چینی و سرمایه گذاران ایرانی تدوین می‌شود و طرح‌های نیروگاهی، سدها، تأمین آب و تصفیه فاضلاب برای این سرمایه‌گذاران تعریف خواهد شد. برای نخستین بار همایشی با حضور این سرمایه گذاران ایرانی و چینی در شیراز برگزار خواهد شد و امید است طرح‌ها به نتیجه برسد.

وی پیشنهاد کرد: بسته‌های سرمایه گذاری با تعرفه مشخص برای متقاضیان برق صنعتی جدید تدوین شود و در اختیار آنان قرار گیرد.

ایمانیه گفت: در همایش سرمایه گذاری از بانک‌های بزرگ کشور هم دعوت می‌شود و طرح‌های بزرگی به آنان پیشنهاد می‌شود. برای حفظ نیروهای متخصص تلاش شود و با چنگ و دندان نیروهای متخصص را نگه دارید، با تمام قوا کمک می‌کنم که نیروهای نخبه و متخصص مهاجرت نکنند و در استان بمانند، از دست دادن حتی یک نیروی متخصص هم زیانبار است،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار