معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال تنها در مراکز اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز دولتی تحت پوشش این دانشگاه در فارس، روزانه حدود ۱۰ هزار مراجعه کننده پذیرش شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 29 May 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: مهرداد شریفی در خصوص این خبر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۶۰۳ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کرده‌اند، بر این اساس، بیمارستان‌های دولتی استان فارس روزانه به طور میانگین، پذیرای حدود ۱۰ هزار مراجعه کننده بوده‌اند.

شریفی افزود: طی دو ماه فروردین و اردیبهشت، ۹ هزار عمل جراحی اورژانسی و ۳۱ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سراسر فارس انجام شده است.

ارائه بیش از ۹۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی، انجام ۱۴ هزار ام آر آی و ۸۶ هزار سی تی اسکن نیز بخشی دیگر از خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های دانشگاهی تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز در فارس بود که شریفی به آن اشاره کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: میانگین ضریب اشغال تخت و بیمار پذیری در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال گذشته، ۷۰ درصد بوده است.

او ادامه داد: حدود ۷۲ درصد تخت‌های بیمارستانی موجود در استان فارس دانشگاهی و دولتی بوده که نشانگر سهم بالای دولت در حوزه درمان این استان است.

شریفی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۱ بستری در بیمارستان‌های استان فارس وجود دارد، افزود: از این تعداد پنج هزار و ۷۶۲ تخت مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دو هزار و ۲۹۹ تخت به بخش خصوصی، خیریه و سایر نهادها اختصاص دارد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: از نظر مجموع تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت، شاخص کشور یک و ۷۵ صدم و شاخص استان یک و ۸۴ صدم بوده که در این حوزه شاخص فارس، بیشتر از میانگین کشوری است.

برچسب ها: پذیرش ، اورژانس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار