مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: : متوسط برداشت گل محمدی در سپیدان بیش از یک و نیم تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۰ تن از این محصول به صورت غنچه و گلبرگ‌تر از گلستان‌های گل محمدی این شهرستان برداشت شود که بخشی از این محصول در صنایع بسته بندی گیاهان دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 04 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهاب الدین صالحی گفت: برداشت این گل‌های دارویی و صنعتی، از نیمه دوم اردیبهشت در بخش همایجان آغاز و تا اواخر خرداد در بخش مرکزی پایان خواهد یافت.

او افزود: کشت گل محمدی با توجه به نیاز آبی کم و امکان کاشت به صورت دیم با کمک آبیاری تکمیلی و با توجه به ارزش اقتصادی بالاتر نسبت به کشت گندم و جو دیم، با استقبال بهره برداران بخش باغبانی این شهرستان روبه رو شده و در حال توسعه است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: بخش همایجان با ۳۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در شهرستان دارد.
صالحی تصریح کرد: متوسط برداشت گل محمدی در سپیدان بیش از یک و نیم تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۰ تن از این محصول به صورت غنچه و گلبرگ‌تر از گلستان‌های گل محمدی این شهرستان برداشت شود که بخشی از این محصول در صنایع بسته بندی گیاهان دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او افزود: مهم ترین موارد مصرف گل محمدی شامل تهیه گلاب، اسانس و صنایع دارویی است که این تولیدات علاوه بر بازار داخلی به عنوان یکی از محصولات صادراتی بخش کشاورزی، به صورت غنچه خشک از این شهرستان به بازار‌های خارجی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار