کشاورزان مرودشتی این روز‌ها برداشت گندم از مزارع خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 09 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه ۶۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت محصول راهبردی و استراتژیک گندم اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۵۹ هزار هکتار از اراضی به صورت آبی و ۴ هزار هکتار دیم، کشت شده است.
وی افزود: از جمله ارقام مورد استفاده گندم مرودشت شامل آفتاب، قابوس و کریم در مزارع دیم و سیروان، چمران و پیشتاز در مزارع آبی است.
امیریان بیان کرد: ۱۹۵ کمباین در شهرستان، کار برداشت گندم را انجام می‌دهند که قبل از برداشت، هماهنگی‌های لازم برای معاینه فنی و تامین سوخت آن‌ها صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: انتظار می‌رود، در مزارع آبی، با توجه به مناسب بودن بارندگی در فصل پاییز و زمستان و آبیاری تکمیلی با توجه به رها سازی آب از شبکه آبرسانی سد درودزن، افزایش محسوسی در تولید این محصول استراتژیک در شهرستان را شاهد باشیم.
امیریان با اشاره به تجهیز ۱۷ مرکز خرید گندم مازاد کشاورزان در شهرستان، ادامه داد: این مراکز، عملیات خرید گندم، به قیمت تضمینی از کشاورزان را انجام می‌دهند و از کشاورزان انتظار می‌رود گندم مازاد خود را به مراکز خرید موجود در شهرستان تحویل دهند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: همزمان با برداشت غلات در شهرستان مرودشت حجم قابل توجهی کاه تولید می‌شود که با توجه به مشکلات عدیده موجود، در تامین نهاده‌های دامی می‌تواند در تغذیه دام‌های شهرستان مفید واقع شود.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار