مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: در کمیسیون پزشکی که برای آرتین سرایداران از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد پنج درصد جانبازی برای او به تایید رسید.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 09 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ابراهیم بیانی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده جانبازی آرتین سرایداران از مصدومان حادثه تروریستی شاهچراغ افزود: برای آرتین کمیسیون پزشکی برگزار شده و پنج درصد جانبازی برای او به تایید رسیده که اگر اعتراضی در این زمینه وجود داشته باشد حتما پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: سرپرست آرتین پدربزرگش بود، اما طی جلسه‌ای که در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد باتوجه به وابستگی‌های عاطفی که آرتین به خواهرش داشت وکالت وی به خواهرش سپرده شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: کمیسیون پزشکی استدلال‌هایی دارد و می‌گوید بر مبنای کد‌هایی که تعریف شده درصد را می‌دهیم.
بیانی افزود: به سه نفر از افرادی که در حادثه شاهچراغ (ع) دچار مجروحیت شدند درصد جانبازی تعلق گرفت که یک نفر از آن‌ها آرتین با جانبازی پنج درصد است، نفر دوم با جانبازی ۱۵ درصد و به شخص دیگری که شرایط وخیم و نامساعدی داشته ۵۵ درصد تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: روند رسیدگی به پرونده پزشکی مابقی مجروحان این حادثه تروریستی در دست اقدام است که طی هفته‌های آتی نتیجه نهایی در خصوص این پرونده‌ها اعلام خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: آرتین ۲ نوبت به کمیسیون دعوت شد، نوبت اول خانواده او در جلسه حضور پیدا نکردند، ولی در نوبت دوم که حضور داشتند پزشک برای آرتین پنج درصد جانبازی تایید کرد که در فروردین ماه با پیامک به خانواده‌اش اطلاع رسانی شد. با توجه به این نکته از آنجا که ایشان فرزند شهید نیز هستند از سقف امکانات ارایه شده از سوی بنیاد شهید بهره‌مند خواهند شد.
حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) به شهادت ۱۳ نفر و مجروح شدن ۳۰ نفر از هموطنان منجر شد. این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی را در پی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار