مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: پیش بینی می‌شود حدود هشت هزار و ۵۰۰ تن گل محمدی به صورت گلبرگ‌تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 09 June 2023

تابناک فارس یه نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گل محمدی مقام اول کشور را دارد و بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در این شهرستان است.
فتحی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این میزان ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی به صورت دیم کاشت شده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود هشت هزار و ۵۰۰ تن گل محمدی به صورت گلبرگ‌تر و غنچه در این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.
فتحی با اشاره به اینکه عمده گلستان‌های دیم این شهرستان در مناطق لایزنگان، نوایگان، شکرویه و مروارید واقع شده است افزود: گل محمدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا و ارگانیک بودن علاوه بر بازار‌های داخلی به کشور‌های اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: همزمان با برداشت گل محمدی در شهرستان داراب، فعالیت کارخانه و ۳۲ واحد سنتی نیز آغاز می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار