امام جمعه موقت شیراز گفت: هرکسی سربلندی و عزت ایران را بخواهد باید برای ترویج امید بین مردم تلاش کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 10 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: خطیب نماز جمعه شیراز در خطبه‌های نماز به ضرورت ترویج امید در جامعه اشاره کرد و گفت: امید نیروی محرکه‌ای به سوی آرمان‌ها و وضعیت مطلوب است و در جامعه‌ای که روح امید موج بزند جامعه‌ای با طراوت برای فتح قله‌های سعادت و کمال دارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی ادامه داد: هرکسی سربلندی و عزت ایران را بخواهد باید برای ترویج امید بین مردم تلاش کند، زیرا در عصری که فناوری اطلاعات پیشی گرفته است لازم است برای مقابله با تهدیدات و تبلیغات غلط دشمن امید را در دل جوانان گسترش داد واین وظیفه روحانیون، اساتید، معلمان، پدران و مادران است.
وی در ادامه به صیانت عمومی از فرهنگ ملی و تعالیم دینی هم اشاره کرد و گفت:رعایت حجاب احترام به هویت ایرانی و اسلامی است و بایستی هر شخصی چه زن و چه مرد که در هر مرکز، نهاد و سازمانی حاضر میشود، طبق چهارچوب و با آراستگی کامل باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمودی با تاکید بر جدی گرفتن صیانت فرهنگی و تعالیم دینی در جامعه، افزود: بایستی امر صیانت فرهنگی و تعالیم دینی با جدیت توسط نهاد‌های فرهنگی، خانواده شهدا و همه دست اندر کاران دنبال شود، زیرا حجاب مانند واجب بودن نماز و روزه از ضروریات دین است و این مسئله حجاب سرچشمه در هویت دینی ما دارد.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی و افتتاح طرح‌های مختلف هم اشاره و تاکید کرد: امیدواریم در سفر رییس جمهور به فارس نیز شاهد تحقق وعده‌ها و عملیاتی شدن طرح‌ها و مصوبات سفر قبل رییس جمهور باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی همچنین با بیان لزوم جلوگیری از تأثیر بازار متلاطم بر سلامت روان مردم گفت:تاثیر نوسات بازار ارز و سکه بر زندگی مردم جدا از تاثیر اقتصادی بر خانواده‌ها، دارای بار روانی مخربی بر سلامت افراد جامعه است.
وی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز و سکه علاوه بر اینکه بر روی قیمت کالا‌ها سایه انداخته متاسفانه موجب اضطراب و استرس روانی جامعه شده است.
خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه بخشی از نوسانات عوامل برون مرزی است و بخشی از آن درون مرزی است گفت: این عوامل را باید کنترل کرد، تا باعث ازدیاد تورم در جامعه نشود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی افزود:قیمت ارز سبب افزایش قیمت مسکن و اجاره بها نیز شده است که آحاد مردم از رییس جمهور در خواست دارند تمهیدات و تدبیر‌هایی به کار بگیرند که این نواسانات را کنترل کنند و نگذارند فشار اقتصادی برمردم بیشتر اثرکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار