رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از سه شهروند شیرازی نموده بود شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 10 June 2023

تابناک فارس به نقل از  پلیس فتا: سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر كلاهبرداري از وي در خصوص خرید وسایل خودرو از طريق یک صفحه اینستاگرامی، بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ "سلیمانی" ادامه داد: شاکی بیان داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با یک صفحه تحت عنوان "فروش وسایل و لوازم خودروهای خارجی استوک" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با مدیر صفحه، مبلغ یک میلیارد ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست نموده و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این متهم با همین شگرد از 2 نفر دیگر کلاهبرداری نموده است.

وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی او را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مشاهده مدارك و مستندات پلیس به کلاهبرداری از سه نفر به مبلغ 3 میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان نمود.

سرهنگ سلیمانی در خصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا و یا خدمات درخواستی گفت: شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار